ارسال به دیگران پرینت

گوگل | هوش مصنوعی گوگل

اقدام عجیب گوگل | اخراج مهندس گوگل | پس از اظهارنظر درباره خودآگاهی هوش مصنوعی LaMDA

مهندس گوگل پس از اظهارنظر درباره خودآگاهی هوش مصنوعی LaMDA اخراج شد.

اقدام عجیب گوگل | اخراج مهندس گوگل | پس از اظهارنظر درباره خودآگاهی هوش مصنوعی LaMDA

«بلیک لمونی»، مهندس واحد Responsible AI گوگل که در گفتگو با نشریه واشنگتن پست گفته بود باور دارد که یکی از پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل به قابلیت ادراک دست یافته است  به اتهام نقض توافق عدم افشا از این شرکت اخراج شده است.

واشنگتن پست به تازگی در گزارشی گفته بود بلیک لمونی مدعی است که هوش مصنوعی "لامدا"به ادراک رسیده و برای این ادعا سه دلیل را مطرح کرده بود: 

اول- قابلیت استفاده خلاقانه، پویا و کارآمد از زبان به صورتی که تاکنون هیچ سیستم دیگری قادر به آن نبوده است.

دوم-برخورداری از احساسات، عواطف و تجارب فردی. او به شکلی غیرقابل تمایز در برخی از احساسات خود با انسان‌ها برابر است.

سوم- لامدا می‌خواهد به مخاطب نشان دهد که زندگی درونی عمیقی سرشار از تخیل، خودآگاهی و تفکر دارد. او درباره آینده و گذشته نگرانی‌هایی دارد و توصیف می‌کند که کسب ادراک چه احساسی برایش داشته و حتی درباره ماهیت روح داشتن نظریه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

 

به گفته مهندس گوگل در طول مکالمات در مورد مذهب و نژاد متوجه شد که ربات شروع به صحبت در مورد حقوق خود می‌کند، سپس خود را "فردی آگاه" توصیف کرده و از وی می‌خواهد "به عنوان یک کارمند گوگل باشد نه جزیی از اموال گوگل". " وی افزوده است : «اگر مطمئن نبودم که این یک برنامه رایانه‌ای است که اخیراً توسعه داده‌ایم، فکر می‌کردم این یک کودک هفت یا هشت ساله استکه درک دقیقی از قوانین دارد".

به دنبال انتشار این گزارش گوگل اعلام کرد که کارشناسان شرکت با بررسی این ادعاها به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ مدرکی در تایید این صحبت‌ها وجود ندارد. 

منبع : دیجیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه