خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

۷۵ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شد

مدیرعامل خون بند ناف رویان گفت: تاکنون ۷۵ هزار نمونه خون بند ناف در این مرکز ذخیره سازی و ۲۰ نمونه برای درمان بیماری ها پیوند داده شده است.

۷۵ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شد

۵۵آنلاین :

دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در حاشیه این برنامه به خبرنگار مهر اظهار داشت: این مراسم به مناسبت پاسداشت هفته درختکاری با مشارکت اعضای بانک خون بند ناف انجام شد.

وی با بیان اینکه سلول های بنیادی یک حیات مجدد به بیماران هدیه می کند، خاطرنشان کرد: کاشت هر نهال و درخت می تواند یک حیات مجدد به طبیعت دهد.

به گفته ضرابی، این مراسم با همکاری بانک خون بند ناف در سراسر کشور (۲۷ استان) انجام گرفت.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان در خصوص ذخیره نمونه های بند ناف در این مرکز اظهار کرد: نزدیک به ۷۵ هزار نمونه خون بند ناف در این بانک ذخیره سازی کرده ایم؛ همچنین تاکنون ۲۰ نمونه برای کودکان مبتلا به تالاسمی، سرطان، نقص ایمنی و حتی فلج مغزی پیوند داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر نمونه های خون بند ناف در این بانک به صورت عمومی و خصوصی ذخیره سازی می شود؛ خانواده ای که درخواست این امر را دارد می تواند با تکمیل فرم هایی اقدام به ذخیره سازی نمونه های خون بند ناف در بانک خصوصی جهت استفاده همان فرد و خانواده اش کند.

ضرابی ادامه داد: خانواده ها باید با پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای یک بار و شارژ سالیانه ۱۰۰ هزار تومان خون بند ناف مورد نظر خود را در بانک نگهداری کنند.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان در ادامه خاطرنشان کرد: نمونه های خون بند ناف ذخیره شده برای پیوند به بیماران با عرضه های خونی انجام می شود که می تواند در پیوند بیماران مبتلا به تالاسمی، سرطان، کم خونی مادرزادی، فلج مغزی به کار گرفته شود.

منبع : مهر
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه