ارسال به دیگران پرینت

اپلیکیشن | طراحی دانش آموز دبیرستانی ۱۷ ساله آمریکایی

یک دانش آموز دبیرستانی ۱۷ ساله آمریکایی برنامه‌ای را طراحی کرده است که تعاملات کاربران با پلیس را ثبت و ضبط می‌کند و بلافاصله آن را در اینستاگرام و فیس بوک به اشتراک می‌گذارد.

اپلیکیشن |  طراحی دانش آموز دبیرستانی  ۱۷ ساله آمریکایی

یک دانش آموز دبیرستانی ۱۷ ساله آمریکایی برنامه‌ای را طراحی کرده است که تعاملات کاربران با پلیس را ثبت و ضبط می‌کند و بلافاصله آن را در اینستاگرام و فیس بوک به اشتراک می‌گذارد.

 یک دانش آموز اهل نیوجرسی یک اپلیکیشن اندرویدی تهیه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تعاملات خود را با پلیس ضبط کرده و سپس به یک دوست صمیمی خود اطلاع دهند یا آن را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارند

این دانش آموز می‌گوید ایده ساخت این اپلیکیشن پس از آن به ذهنش رسید که متوجه شد ممکن است دوستان رنگین پوستش مورد ظلم و بی احترامی از سوی پلیس قرار بگیرند. وی گفت: «ما همیشه توهین به سیاهپوستان را در خبر‌ها میبینیم، اما وقتی این اتفاق برای یکی از دوستان نزدیکمان رخ می‌دهد، وضعیت کاملا متفاوت خواهد شد.»

مدتی پیش نوعی گفتمان ملی پیرامون چگونگی برخورد پلیس با آمریکایی‌های سیاهپوست بیشتر شد. درواقع مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی، توسط پلیس موجی از خشم را بین ساکنان ایالات متحده پراکنده کرد. در سال ۲۰۱۸، اپل مجموعه‌ای از میانبر‌های سیری را راه اندازی کرد که یکی از آن‌ها به کاربران امکان ضبط تعامل پلیس را می‌داد و سپس هنگامی که کاربر تمایل داشت، این مکالمه اضطراری به سرعت به یک مخاطب از پیش تعیین شده ارسال می‌شد.

آدیتا آگراوال، دانش آموز دبیرستان لیوینگستون در نیوجرسی، گفت که مدتی است در حال کار روی این برنامه است که با نام PulledOver شناخته می‌شود. وی با توجه به احساس نیاز وری در مورد برخورد قانونی با توهین به سیاهپوستان، بیشتر روی توسعه برنامه خود متمرکز شده است. این برنامه امکان ضبط فیلم و صدای همزمان را نیز دارد. آگراول گفت: هدف دیگر برای این برنامه بالا بردن تعداد افسران پلیس خوب است.

این برنامه به طور رسمی در تاریخ ۲۰ ژوئن، حدود یک ماه پس از کشته شدن فلوید، راه اندازی شد و اکنون ۳۵۰ نفر آن را نصب کرده اند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه