ارسال به دیگران پرینت

مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری‌های کوانتومی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

با پشتیبانی علمی و معنوی دانشگاه تهران و حمایت‌های مادی و فناورانه مرکز فناوری‌های کوانتومی ایران، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری‌های کوانتومی وابسته به دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.

مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری‌های کوانتومی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری‌های کوانتومی که از مؤسسات نوع سوم و تقاضا محور محسوب می‌شود با هدف توسعه علوم و فنون جدید در حوزه کوانتومی و با بهره‌گیری از توانایی و امکانات دانشگاه تهران تأسیس شده است تا ضمن همکاری با دانشگاه‌ها و استفاده از تجارب و پشتیبانی‌های علمی و فناورانه پژوهشگران عرصه داخلی و بین‌المللی به‌ویژه مرکز فناوری‌های کوانتومی ایران در توسعه و ارتقای علوم و فناوری‌های کوانتومی کشور گام برداشته و نقش خود را به‌عنوان مرجعیت علمی حوزه مذکور به خوبی ایفا کند.

ایجاد و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های تخصصی حوزه فناوری کوانتومی و مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه‌های یاد شده از دیگر اهداف و مأموریت‌های این مؤسسه پژوهشی است.

مرکز فناوری‌های کوانتومی ایران ( ICQTs ) با هدف ترویج و توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته با دارا بودن سرمایه‌های انسانی متخصص و با ایجاد زیرساخت‌های لازم آزمایشگاهی بسترهای تحقیقاتی مناسبی را برای پژوهشگران کشور فراهم آورد.

بر اساس اعلام دانشگاه تهران، ارتباطات بسیار امن، تصویربرداری‌های پزشکی با وضوح فوق‌العاده بالا، حسگرهای بسیار دقیق و توانمندسازی در انجام محاسبات پیچیده با سرعت بالا و علوم مرتبط با زیست‌شناسی را می‌توان از جمله کاربردهای فناورانه حوزه کوانتومی برشمرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه