ارسال به دیگران پرینت

راهیابی «گروس عبدالملکیان» به جمع ۵ نامزد نهایی جایزه قلم آمریکا

مجموعه شعر «گروس عبدالملکیان» توانست به جمع ۵ نامزد نهایی جایزه قلم آمریکا راه پیدا کند.

راهیابی «گروس عبدالملکیان» به جمع ۵ نامزد نهایی جایزه قلم آمریکا

مجموعه شعر «تکیه دادن به دیروقت»، اثر گروس عبدالملکیان به جمع ۵ نامزد نهایی جایزه قلم آمریکا در بخش کتاب شعر ترجمه راه یافت.

این اولین بار است که کتاب شعری از ایران به جمع نامزدهای نهایی این جایزه می‌پیوندد.

مجموعه شعر «تکیه دادن به دیروقت» گزیده‌ای از کتاب‌های «رنگ‌های رفته دنیا»، «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند»، «حفره‌ها» و «پذیرفتن» است که از سوی احمد نادعلی‌زاده و ایدرا نووی به انگلیسی ترجمه شده است. این کتاب در سال ۲۰۲۰ از سوی نشر پنگوئن منتشر شد.

جایزه قلم آمریکا، از معتبرترین جوایز ادبی آمریکا است که در ۵۰ سال گذشته به معرفی نویسندگان با استعداد و باتجربه معاصر پرداخته است.

گروس عبدالملکیان (زاده ۱۸ مهرماه ۱۳۵۹ در تهران) شاعر و فرزند محمدرضا عبدالملکیان شاعر معاصر ایرانی است. وی با انتشار کتاب شعر پرنده پنهان در سال ۱۳۸۱ به شکل رسمی وارد عرصه ادبیات معاصر ایران شد و از آن پس رنگ‌های رفته دنیا، سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند، حفره‌ها، پذیرفتن، گزیده اشعار گروس عبدالملکیان، هر دو نیمه ماه تاریک است و سه‌گانه خاورمیانه به قلم وی منتشر شده‌اند. 

جایزه قلم آمریکا (PEN America) متشکل از هیات داورانی از شاعران، برندگان جوایز مهم ادبی و منتقدان ۵۰ سال است هر ساله به معرفی نویسندگان بااستعداد و باتجربه معاصر از جمله نویسندگان کتاب اولی و آنانی که تأثیر ماندگاری بر ادبیات آمریکا داشتند، می‌پردازد و امسال نیز بیش از ۳۸۰ هزار دلار جایزه نقدی به نویسندگان و مترجمان اهدا خواهد کرد.

آثار راه یافته به فهرست نامزدهای اولیه این جایزه، از کتاب های داستانی، غیرداستانی، شعر و زندگینامه گرفته تا مقالات، آثار علمی و ترجمه را در برمی‌گیرد که نمونه‌هایی پویا، متنوع و تامل برانگیز از ادبیات ممتاز معاصر هستند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه