ارسال به دیگران پرینت

استان فارس | کتابخانه عمومی تصرف و به فضای اداری تبدیل شد

شورای شهر "دهکویه" استان فارس، کتابخانه عمومی این شهر را تصرف و آن را به فضای اداری تبدیل کرده است.

 استان فارس  |   کتابخانه عمومی تصرف و به فضای اداری تبدیل شد

این اقدام با مخالفت اداره کتابخانه های عمومی استان فارس  مواجه شده است.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس و رئیس کتابخانه عمومی لارستان نسبت به اقدام عجیب اعضای شورای شهر تازه تاسیس دهکویه ابراز گلایه کرد و اظهار داشت : در حالی که ساختمان کتابخانه عمومی شهر دهکویه با همت و کمک های مردم منطقه و اعتبارات دولتی ساخته و آماده افتتاح بود سال گذشته اعضای شورای شهر در اقدامی عجیب صاحب این پروژه شدند وآن را تبدیل به فضای اداری برای شورای شهر کردند.

محمد معتمدیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی کتابخانه دهکویه از سال ۸۹ و با زیربنای حدود ۳۰۰ متر مربع آغاز شده بود و سال گذشته آماده بهره برداری شده بود.

معتمدیان ، خواستار بازپس گیری این ساختمان از سوی فرمانداری ویژه لارستان شد و گفت: برغم مکاتبات فراوان و حتی مخالفت و ابراز نگرانی فرماندار اما اعضای شورای شهر و شهرداری دهکویه به بهانه تازه تاسیس بودن شهر و نداشتن فضای مناسب برای اعضای شورای شهر، یک فضای فرهنگی را اینگونه تسخیر کرده اند.

سه شهر لارستان فاقد کتابخانه عمومی

رئیس کتابخانه عمومی لارستان همچنین گفت: یکی از اولویت های مهم نهاد کتابخانه های عمومی بهره مندی تمامی شهرها از ساختمان و فضای فیزیکی مناسب است که در استان فارس ۲۳ شهر همچنان فاقد کتابخانه هستند که سه مورد آن در لارستان است.

وی شهرهای دهکویه، لطیفی و بنارویه را از جمله شهرهای فاقد کتابخانه در لارستان عنوان کرد و گفت: پروژه کتابخانه شهر بنارویه نیز هم اینک با میانیگن بالای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که برای بهره برداری کامل آن نیز حدود پنج میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: متولی ساخت این پروه ابتدا بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده و به دلیل مشکلات فنی و بی کیفیت بودن سازه ساختمان حتی از سوی کارشناسان شورای فنی استان دستور تخریب پروژه صادرشد که البته با دستور استاندار و تخصیص اعتبار مورد نیاز تا حدودی کار مقاوم سازی و رفع ایرادات فنی پروژه نیز انجام شد.

دو رویکرد متفاوت فرهنگی در شهرهای دهکویه و لطیفی

معتمدیان، با ابراز گله مندی از اقدام شورای اسلامی شهر دهکویه میزان که همکاری و همراهی اعضای شورای شهر و شهرداری لطیفی نسبت به حوزه فرهنگ و کمک به ساخت کتابخانه را قابل تحسین و تقدیر می داند و گفت: با همکاری و همراهی اعضای شورای شهر و شهرداری لطیفی نیز یک باب کتابخانه با زیربنای بیش از ۲۲۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد و با هزینه خود شهرداری این شهر در حال ساخت است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه