ارسال به دیگران پرینت

حاشیه‌های گفت‌وگوی جنجالی احمدی نژاد ادامه دارد

واکنش همایون به ادعای احمدی نژاد

چند روز پیش گفت‌وگوی جنجالی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشور با یک خبرنگار حوزه موسیقی منتشر شد. احمدی نژاد در این گفت‌وگو از عملکرد دوران ریاست دولت خود در حوزه موسیقی دفاع کرد. در خلال همین مباحث، نام‌های بسیاری از سوی آن خبرنگار مطرح شد تا قرار گرفتن این اسامی در کنار احمدی نژاد بتواند برای این رئیس‌جمهور سابق چهره‌ای محبوب ایجاد کند.

 واکنش همایون به ادعای احمدی نژاد

نام‌هایی که شاید امکان انتشار همه آنها در این گزارش نیز وجود نداشته  باشد. یکی از این اسامی نام محمدرضا شجریان بود. نام استاد شجریان در خلال پخش قطعه‌ای از ایشان که با نام «تفنگت را زمین بگذار» معروف شده است، به میان آمد. احمدی نژاد در همین بخش به ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان اشاره کرد و گفت: «شجریان را دوست دارم و هرکس در انتخابات می‌تواند به هر کسی که دوست دارد، رای بدهد.» اما نکته جالب توجه آن بود که بسیاری از رسانه‌ها همزمان با انتشار این گفت‌وگو اعلام کردند که ممنوعیت شجریان در اجرای برنامه زنده و برگزاری کنسرت در ایران در دولت رئیس‌جمهور سابق رخ داده است. اگرچه احمدی نژاد تلاش کرد تا تفاوت‌ها و اختلاف‌های بسیار عمیق میان خود و بسیاری از افراد نام برده شده در این گفت‌وگو را بپوشاند، اما در برخی موارد نیز نتوانست از زیر بار این مهم با موفقیت درآید. او در بخشی از سخنان خود به دیدار اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون وقت خویش که این روزها در زندان است، با محمدرضا شجریان اشاره کرد. این سخن او بازتاب‌های بسیار گسترده‌ای در  شبکه‌های اجتماعی داشت و انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

همایون شجریان در پاسخ به این سخنان، با اشاره به شرایط این روزهای پدرش، اعلام کرد: «درباره این موضوع، پدر در شرایطی نیستند که صحبت کنند. ملاقاتی که در مصاحبه به آن اشاره می‌کنند، این تصور را پیش می‌آورد که پس از انتخابات ۸۸، دیداری با معاون اول رئیس دولت نهم اتفاق افتاده و از سوی پدر هم هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نشده است. در همین‌جا قویا چنین مطلبی را تکذیب می‌کنم. به هیچ وجه این‌ موضوع صحت ندارد.»

او افزود: «خاطرم هست در سال ۸۷ اواخر دوره اول دولت و پیش از انتخابات بعدی، ماجرایی که به نظر پدر برنامه‌ریزی شده می‌توانست باشد، عصبانی‌شان کرده بود. پس از عمل جراحی ریه که عده‌ای از هنرمندان و بازیگران به دیدار و عیادت پدر می‌روند، یکی از  هنرمندان پیشکسوت، با معاون یادشده سرزده وارد می‌شود و پدر متعجب از حضور ایشان، برخلاف میل و به شرط ادب، سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند. از جزئیات خواسته ایشان بی‌اطلاع هستم، همین‌قدر می‌دانم که گویا پیشنهادهایی مطرح می‌شود که پدر با بی‌اعتنایی، با آنها مخالفت می‌کنند و ایشان جمع را ترک می‌کند.»

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه