ارسال به دیگران پرینت

پروتکل‌های کرونایی در پشت صحنه فیلم‌ها رعایت می‌شوند؟

در روزهایی که شیوع کرونا در کشور و به‌ویژه در پایتخت دوباره اوج گرفته، برخی پروژه‌های تصویری همچنان در حال فیلمبرداری هستند و با توجه به برخی اخبار غیر رسمی منتشرشده از ابتلاء عوامل آنها، این سوال مطرح است که آیا نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این پروژه‌ها صورت می‌گیرد؟

پروتکل‌های کرونایی در پشت صحنه فیلم‌ها رعایت می‌شوند؟

 

 

 اسفند سال قبل در پی شیوع کرونا کارگروه مدیریت بحران کرونا خانه سینما تشکیل شد و با پیگیری‌های جدی انجام شده، فیلم‌ها و سریال‌های در حال فیلمبرداریِ آن مقطع متوقف شدند که البته فعالیت خود این کارگروه بعد از مدتی ادامه پیدا نکرد.

حالا پس از آن که مدتی قبل با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه فیلمبرداری به پروژه‌های نیمه‌کاره و آنهایی که مشغول پیش‌تولید بودند صادر شد، برخی گروه‌ها فیلمبرداری فیلم یا سریال خود را آغاز کردند که البته در آن روزها تقریباً شرایط بیماری در جامعه تحت کنترل بود اما از حدود ۱۰ روز قبل که شیب آمار مبتلایان به کرونا هر روز صعودی می‌شود نگرانی‌هایی درباره این پروژه‌ها نیز به وجود آمده است؛ به‌ویژه آن که در چند روز گذشته خبرهایی در فضای مجازی از چند پروژه منتشر شده ‌مبنی بر این که چند تن از عوامل فیلمبرداری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پیگیری‌های ایسنا حاکی از این است که بر خلاف ماه‌های نخست شیوع کرونا، کمیته ویژه‌ای برای رصد کردن فعالیت این گروه‌ها وجود ندارد و احتمالاً خود آنها موظف به رعایت توصیه‌های بهداشتی هستند، در واقع باید به مسئولیت و وظیفه شخصی هر فرد دلخوش بود؛ هر چند به طور کلی تعداد پروژه‌های سینماییِ در حال فیلمبرداری خیلی زیاد نیست، چون بر اساس همین پیگیری‌ها به نظر می‌رسد با وجود آن که تعداد بیشتری از گروه‌ها حتی در حوزه شبکه نمایش خانگی، مرحله پیش‌تولید را پشت سر گذاشته‌اند اما برای شروع فیلمبرداری فعلا تردید دارند؛ چرا که با اوج گیری دوباره کرونا نوعی بلاتکلیفی و گمانه‌زنی از احتمال توقف دوباره فعالیت‌ها وجود دارد.

البته این نگرانی در حوزه اکران هم هست؛ کمااین‌که تاکنون برخی شهرهای با وضعیت قرمز از جمله مشهد، کاشان و استان البرز با تعطیلی دوباره سینماها مواجه شده‌اند.

درباره فعالیت پروژه‌های سینمایی و نیز مبتلا شدن برخی عوامل پویان کفیلی - رئیس انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران - به ایسنا می‌گوید: من هم این موضوع را شنیده‌ام ولی دوستان گفته‌اند این موارد مربوط به همراهان پروژه‌ها بوده نه عوامل اصلی. همچنین فعلا (تا لحظه تنظیم این گزارش) دستوری برای توقف فیلمبرداری‌ها نیامده است.

او اضافه می‌کند: برای پیگیری نحوه رعایت توصیه‌های بهداشتی هم دستگاه و سیستمی برای نظارت بر پروژه‌ها وجود ندارد. ما خودمان یک دستورالعملی را تهیه کرده بودیم که بعضی دوستان پیگیر شدند و آن را خواستند و البته اطلاع دارم در پروژه آقای قرایی هم چند پروتکل به طور شخصی ترجمه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت برخی گروه‌هایی که از آنها مطلع است، ادامه می‌دهد: فیلمبرداری «لحظه‌ای و دیگر هیچ» کاوه قهرمان تمام شده است و فیلم‌های کیارش اسدی‌زاده (مجوز خروج)، نرگس آبیار (بی‌وقتی)، سعید سهیلی (گشت ارشاد ۳) و محسن قرایی (بی‌همه‌چیز) را در جریان هستم که در حال فیلمبرداری هستند. ضمن این که نزدیکترین فیلمی هم که خبر دارم کارش به زودی شروع می‌شود فیلم آقای فرهادی است که در شیراز کلید می‌خورد.

بر اساس این گزارش فیلمبرداری «ستاره‌بازی» هاتف علیمردانی احتمالا اخیرا تمام شده یا به‌زودی به پایان می‌رسد. «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری به تازگی جلوی دوربین رفته و فیلم جدید وحید جلیلوند با نام «شب، داخلی، دیوار» هم در مرحله پیش تولید است.‌ همچنین «صحنه زنی» علیرضا صمدی و «کوسه» علی عطشانی از دیگر پروژه‌هایی هستند که طبق آخرین خبرهای منتشر شده پیش تولید خود را سپری می‌کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه