ارسال به دیگران پرینت

اعتراض حامد بهداد از تخریب خانه پرویز مشکاتیان

حامد بهداد با ابراز تاسف از تخریب خانه پدری پرویز مشکاتیان در نیشابور، از مدیران این شهر و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر درخواست کرد جلوی این ویرانی بایستند و یکی از هزاران میراث فرهنگی ایران را سامان دهند.

 اعتراض حامد بهداد از تخریب خانه پرویز مشکاتیان

تخریب خانه پدری پرویز مشکاتیان، آهنگساز و نوازنده سرشناس کشورمان در نیشابور، صدای اعتراض علاقه‌مندان به میراث فرهنگی، اهالی موسیقی و دیگر هنرمندان را برانگیخت.

در همین ارتباط، حامد بهداد، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار پستی اینستاگرامی، ابراز تاسف کرد. متن نوشته او به شرح زیر است:

«به‌خاطر این اتفاق با مردم اصیل و هنرپرور نیشابور احساس مشترک دارم و متاسفم. همینطور برای شهر نیشابور، شهر فیروزه و موسیقی و خط و شعر و هزاران لعل دیگر متاسفم. برای آن دسته از مسیٔولین بی کفایت ذی‌ربط و افراد غیر فرهنگی آن شهر که قدر پیشینه تاریخی _فرهنگی گران‌بهای آن شهر و مردمش را نه می‌دانند، و نه اگر حتی بگوییم می‌فهمند ، بیشتر متأسفم. پرویز مشکاتیان و هر هنرمند و ادیب آن خطه گهربار، هویت نیشابور است. و چه سهل‌انگارانه نتوانستید از خانه پدری مشکاتیان که می‌توانست موزه‌ای در شهر نیشابور باشد، صیانت کنید. حیف از آن خانه و حیف از پیشینه آن شهر زیبا. بهتر است جلوی این ویرانی بایستید و آن یکی از هزاران میراث فرهنگی ایران را سامان دهید.»

پرویز مشکاتیان، زاده ۱۳۳۴ در نیشابور بود و در سال ۱۳۸۸ در تهران درگذشت. پیکر این آهنگساز، موسیقی‌دان، پژوهشگر و نوازنده سنتور، در نیشابور به خاک سپرده شد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه