ارسال به دیگران پرینت

پیام امیدوارکننده عبدالوهاب شهیدی به مردم ایران

عبدالوهاب شهیدی، هنرمند پیشکسوت موسیقی سنتی ایران، با انتشار پیامی خطاب به مردم ایران، به پویش جمعی از هنرمندان مبنی بر تولید و انتشار اثر برای مردمی که شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در برابر شیوع ویروس کرونا را تحمل می‌کنند (#مشاهنر) پیوست.

پیام امیدوارکننده عبدالوهاب شهیدی به مردم ایران

شهیدی ـ خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایران، نوازنده ساز عود و آهنگساز ـ در پیامی سال نو را به ایرانیان، هنرمندان ایرانی و هنردوستان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که برای همه سال خوبی باشد و ناراحتی‌های به‌وجود آمده از بین برود.  

این هنرمند که ۹۸ سال سن دارد، با پیوستن به پویش «مشاهنر»  علاوه بر انتشار این پیام، بخش‌هایی از یکی از اجراهای قدیمی خود را که با هنرنمایی و تار جلیل شهناز همراه است، به مردم کشورش تقدیم کرد.

در توضیح جایگاه هنری عبدالوهاب شهیدی در موسیقی ایرانی همین بس که محمدرضا شجریان او را «اعتبار موسیقی ایران» دانسته است و هوشنگ ابتهاج درباره او گفته « شهیدی همیشه برای من یک تصویر از آرزویی بود که درباره هنرمند داشتم. همیشه می‌توانستم به‌عنوان یک هنرمند به او تکیه کنم؛ به اخلاق هنری و به اخلاق انسانی‌اش .»

شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در «میمه» اصفهان است. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. او به‌جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصر به‌فرد با ساز عود است، که این ساز را ایرانی می‌نواخت. او همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی دارد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • خسرو ارسالی در

      سلام به یادگار روزهای خوب

    • اصفهانى ارسالی در

      پاينده باشى و جاودان بزرگ مرد آواز و نوازنده به نام ايران!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه