ارسال به دیگران پرینت

فروش داخلی ۶۰ دستگاه تولید ماسک محققان در کشور

محققان یکی از تعاونی‌های فناوری با طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک نیاز کشور را به این محصول پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور مرتفع کرد.

فروش داخلی ۶۰ دستگاه تولید ماسک محققان در کشور

علی موسوی، مجری طرحتولید تجهیزات پزشکی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و از سوی وزارت بهداشت فراخوانی برای رفع معضل ماسک صادر شد؛ از این رو اقدام به طراحی و ساخت دستگاه‌های تولید ماسک کردیم.

وی با بیان اینکه در این تحقیقات موفق به ساخت دستگاه‌ تولید ماسک شدیم، اظهار کرد: در این پروژه علاوه بر ساخت وتجاری‌سازی دستگاه تولید ماسک، اقدام به تولید و فروش ماسک‌های مورد نیاز کشور کردیم.

موسوی ماسک‌های معمول و N۹۵ را از محصولات دستگاه تولید ماسک دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه تولید ماسک موجود در کشور وارداتی است که در حال حاضر برخی از این دستگاه‌ها به دلیل عدم ارائه قطعات، بدون استفاده مانده است؛ ولی دستگاه تولیدشده، در کشور بومی‌سازی شده است.

مجری طرح با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۶۰ دستگاه در کشور به فروش رسیده است، ادامه داد: تولید ماسک‌های ۳ لایه از جمله نیازهای کشور است که در این راستا برنامه‌هایی برای تولید دستگاه‌های تولیدکننده ماسک‌های سه لایه را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: از نانو الیاف برای تولید ماسک در این دستگاه می‌توان استفاده کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه