ارسال به دیگران پرینت

هشدار روزنامه دولتی چین به اتحادیه اروپا؛ «منتظر اقدامات متقابل باشید»

یک روزنامه دولتی چینی به اتحادیه اروپا هشدار که اگر تحریم‌هایی را علیه مقامات این کشور به بهانه حقوق بشری وضع کند، باید منتظر اقدامات متقابل پکن باشد.

هشدار روزنامه دولتی چین به اتحادیه اروپا؛ «منتظر اقدامات متقابل باشید»

روزنامه دولتی «چاینا دیلی» در یادداشت سردبیری امروز (پنجشنبه) خود درباره هرگونه اعمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا بر چین هشدار داد.

چاینا دیلی اتهامات کشورهای غربی درخصوص نقض حقوق بشر در منطقه «سین‌کیانگ» را دارای انگیزه‌های سیاسی و با هدف ضرر زدن به چین دانسته و نوشت اگر اتحادیه اروپا هرگونه تحریمی را علیه مقامات چینی وضع کند، «پکن نیز اقدامات تلافی‌جویانه متناسب را مد نظر  قرار می‌دهد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این یادداشت، سردبیری این روزنامه با هشدار به اتحادیه اروپا برای مرتبط نکردن معاهده سرمایه‌گذاری در چین با مسائل حقوق بشری، افزود: «این توافق به نفع هر دو طرف است و سیاسی کردن توافقی که سال‌ها طول کشید تا دو طرف روی آن اجماع کنند فقط ضربه‌ای شدید به روابط دوجانبه خواهد بود».

پیش از این، وزیر امور خارجه آلمان گفته بود کشورهای اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه چین به بهانه ادعایی «حقوق بشر» وضع خواهند کرد.

دولت انگلیس نیز قطعنامه‌ای را به شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشنهاد داده که طبق آن چین در رابطه با مسائل مرتبط با تبت، هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ به «نقض نظام‌مند حقوق بشر» متهم شده است.

وزارت خارجه آلمان نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا طرح اعمال تحریم علیه چین مورد موافقت کشورهای اروپایی قرار خواهد گرفت یا خیر گفت: «بله فکر می‌کنم بر سر آن توافق شود»

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه