ارسال به دیگران پرینت

بایدن: همه بزرگسالان در آمریکا تا پایان ماه آینده، واجد شرایط تزریق واکسن خواهند بود

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر روز پنجشنبه از کلیه ایالات آمریکا خواسته است حداکثر تا اول ماه مه - یعنی ۵۰ روز دیگر - همه بزرگسالان را برای دریافت واکسن کرونا واجد شرایط اعلام کنند.

بایدن: همه بزرگسالان در آمریکا تا پایان ماه آینده، واجد شرایط تزریق واکسن خواهند بود

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر روز پنجشنبه از کلیه ایالات آمریکا خواسته است حداکثر تا اول ماه مه - یعنی ۵۰ روز دیگر - همه بزرگسالان را برای دریافت واکسن کرونا واجد شرایط اعلام کنند.

بایدن در واقع خواستار پایان اولویت بندی تزریق واکسن برای گروه های مختلف است. به گفته مقام هایی که با رسانه های این کشور صحبت کرده اند دولت آمریکا مطمئن است تا آن زمان واکسن کافی برای همه وجود خواهد داشت.

 مقام های دولت بایدن به رسانه های این کشور گفته اند که مقررات جاری که اولویت دریافت واکسن را براساس گروه سنی یا ابتلا به بیماری ها تعیین می کند، برداشته خواهد شد.

بایدن اعلام کرد که دولت سعی دارد روند واکسیناسیون را با ایجاد مراکز تازه برای واکسیناسیون انبوه، قراردادهایی با شرکت های داروسازی برای توزیع واکسن و استفاده از دندانپزشکان، دام پزشکان، دانشجویان پزشکی و سایرین برای تزریق بیشتر تسریع کند.

او گفت انتظار دارد زندگی تا تعطیلات ۴ ژوئیه - جشن روز استقلال آمریکا - تا حدودی به حالت عادی برگردد، به طوری که مردم بتوانند آن روز را در کنار خانواده و دوستانشان بگذرانند.

اما او اخطار داد که برای بازگشت به حالت عادی در طول تابستان لازم است مردم به استفاده از ماسک و فاصله گیری اجتماعی ادامه دهند و برای دریافت واکسن ثبت نام کنند.

بایدن همزمان به آمار فوق العاده مرگ در این همه گیری در یک سال اخیر اشاره کرد.

او گفت ۵۲۷ هزار و ۷۲۶ نفر در اثر کووید جان باخته اند که به گفته او بیش از کشته های آمریکا در دو جنگ جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است.

سی دی سی، مرکز پیشگیری از بیماری های آمریکا، روز پنجشنبه گفت تا امروز بیش از ۶۴ میلیون نفر در آمریکا حداقل یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند، که شامل تقریبا ۳۴ میلیون نفری است که با تزریق دو دز کاملا واکسینه شده اند.

اینها شامل سه واکسن فایزر/بیو ان تک، مدرنا و جانسون و جانسون هستند. مجوز استفاده از واکسن جانسون و جانسون، که برخلاف دو واکسن دیگر فقط به یک تزریق نیاز دارد، دو هفته پیش صادر شد.

بایدن یکی از دستاوردهای دولت خود را کمک به امضا توافقی میان شرکت جانسون و جانسون و شرکت رقیب آن، مِرک، برای تولید بیشتر این واکسن دانست.

به علاوه او گفت که دولت از روز اول ماه مه وبسایتی را راه اندازی خواهد کرد که به مردم اجازه می دهد مراکز تزریق واکسن در مجاورت محل زندگی خود را پیدا کنند.

بایدن ساعاتی پیشتر لایحه کمک اقتصادی به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار را که به تازگی در دو مجلس نمایندگان و سنا تصویب شده امضا کرد.

این طرح که ۱۹۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد برای کمک به خانواده‌ها و اقتصاد آمریکا که در یک سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا ضربه خورده، در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت که این بسته به بازگشایی مدارس و شکست دادن ویروس با سرعت بیشتر کمک خواهد کرد.

در واقع این بسته حاوی ۱۳۰ میلیارد دلار برای مدارس است که به گفته او به باز کردن ایمن مدارس کمک خواهد کرد.

این بسته که ششمین طرح مصوب کنگره طی یک سال گذشته برای مقابله با مصائب اقتصادی کرونا است، یکی از بزرگترین طرح‌های مصوب در تاریخ کنگره آمریکا توصیف می شود.

براساس این طرح قرار است چک هایی ۱۴۰۰ دلاری برای حدود ۸۵ درصد از مردم آمریکا ارسال شود.

تصویب این طرح با استقبال عمومی در آمریکا روبرو بوده است.

یک نظرسنجی که هفته پیش از سوی موسسه پیو انجام شد نشان داد که ۷۰ درصد مردم آمریکا موافق تصویب این بسته کمکی در کنگره بودند. ۴۱ درصد جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی هم با آن موافق بودند هر چند در جریان دو رای‌گیری سنا و مجلس نمایندگان، حتی یک جمهوری‌خواه هم به آن رای مثبت نداد.

جمهوری خواهان خواستار محدودتر و هدفمندتر شدن طرح بودند و مخالف پرداخت کمک مالی به افراد و خانواده‌هایی بودند که طی یکسال گذشته با کاهش درآمد یا از دست دادن شغل و کسب و کار روبرو نشده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه