ارسال به دیگران پرینت

جهانگیری: روزهای سختی تمام شده و روزهای خوب پیش روی کشورمان می بینیم.

معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دانشنامه امام خمینی(س) با اشاره به اینکه جنگ سه ساله آمریکا علیه ملت ایران به شدت زندگی مردم را در فشار قرار داده و مردم در سختی هستند، گفت: روزنه هایی دیده می شود و من امیدوارم که به نقطه مطلوبی برسیم و این روزهای سخت از پیش پای ملت ایران برداشته شود و بتوانیم زندگی بهترین برای مردم و توسعه کشور رقم بزنیم.

جهانگیری: روزهای سختی تمام شده و روزهای خوب پیش روی کشورمان می بینیم.

دانشنامه 10 جلدی امام خمینی(س) عصر روز گذشته(چهارشنبه 20 اسفند ماه 99) در مراسمی با حضور یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از شاگردان امام خمینی(س) و اساتید حوزه و دانشگاه، با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در حسینیه جماران برگزار شد.

 اسحاق جهانگیری در این مراسم گفت: امروز کشور در مقطعی حساس قرار گرفته است. ما یک جنگ تحمیلی هشت ساله داشتیم و یک جنگ سه ساله آمریکا علیه ملت ایران داریم که به شدت زندگی مردم را در فشار قرار داده و مردم در سختی هستند؛ هدف جنگ هم همین بود. هدف این بود که آنچنان عرصه را بر ملت ایران تنگ کنند که ملت ایران کاری کند و کار هم از نظر آنها این بود ملت ایران کار را یکسره کند و باور آنها این بود که 22 بهمن سال 97 در تهران جشن برگزار کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برداشت من این است که مسائل این سه سال گفته نشده است. علتش این بود که دشمن ما خیلی گردن کلفت بود و ما باید با سیلی صورت خودمان را سرخ نگه می داشتیم. باید کاری می کردیم که این دشمن غدّار از حرکتی که آغاز کرده بود، پشیمان می شد. به نقطه ای رسیدند که هم دولت بایدن و هم گروه ترامپ اعلام کردند که این کار ما علیه ملت ایران به شکست کشیده شد. البته ما همزمان با این کرونا هم داشتیم؛ خیلی ویروس وحشتناکی است.

جهانگیری: روزهای سختی تمام شده و روزهای خوب پیش روی کشورمان می بینیم/ روزنه هایی دیده می شود

وی تأکید کرد: من به عنوان کسی که کم و بیش در جریان مسائل کشور هستم در بیت حضرت امام خدمت شما عرض می کنم به نظر من روزهای سختی تمام شده و روزهای خوب پیش روی کشورمان می بینیم. ما می بینیم که دشمنان تسلیم اراده ملت ایران می شوند. البته حتما نیازمند این است که عزتمندانه تمام شود، حتما آمریکایی ها باید تحریم ها را برداند و بپذیرند که آنها قطعنامه 2231 را نقض و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران وضع کردند.

جهانگیری ادامه داد: روزنه هایی دیده می شود و من امیدوارم که به نقطه مطلوبی برسیم و این روزهای سخت از پیش پای ملت ایران برداشته شود و بتوانیم زندگی بهترین برای مردم و توسعه کشور رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک مبعث پیامبر اسلام(ص)‌ تصریح کرد: وقتی فرصت حضور در حسینیه جماران پیش می آید یاد روزهایی می افتیم که به عنوان یک عاشق امام خمینی(س) در این مکان حضور پیدا می کردیم و با دیدن چهره زیبا و ملکوتی امام برای کار و فعالیت روحیه می گرفتیم.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات ارزشمند در راستای تدوین و انتشار دانشنامه امام خمینی(س) از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) گفت: لازم است از برادر بسیار عزیز و بزرگوارم آیت الله سیدحسن خمینی نیز قدردانی کنم که همواره منشأ کارهای بزرگ بوده اند و یکی از کارهای تاریخی و مهمی که همت دارند انجام  بدهند تدوین اندیشه و آثار شخصیت متفکر و تأثیرگذار تاریخ معاصر ما، امام عزیز ما است.

وی با بیان اینکه شخصیت امام باید به نحوی تدوین شود که در همه زمان ها قابل استفاده باشد، اظهار داشت: کار بسیار عظیمی که در دانشنامه امام توسط اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه انجام گرفته کار ارزشمندی است و من هم به عنوان یک عاشق امام و یک مسئول در جمهوری اسلامی از همه کسانی که همت کردند به این کار بزرگ و ارزنده صمیمانه سپاسگزارم.

‌جهانگیری یادآور شد: اندیشه و حرکت امام ویژگی های متعدد و زیادی داشته که باید هم گفته شود، هم نوشته شود و هم پاسداری شود. اندیشه و حرکت امام هم احیاگرانه و هم مردم سالارنه بود. در تاریخ معاصر ایران سه نقش تاریخی و بی ‌بدیل ایفا کرد. امام بزرگترین احیاگر دین در عصر غیبت بود؛ آن هم در مقطعی که تبلیغاتی علیه دین در دنیا انجام گرفته بود. امام معمار و رهبر بزرگترین انقلاب مردمی در پایان قرن بیستم بود. این جزو کارهای استثنایی است که خداوند به بندگان خاص خود عنایت می کند و برای امام خمینی(س) این فرصت بزرگ پیش آمد.

وی یادآور شد: ‌امام خمینی(س) مؤسس یک نظام مردم سالار از منظر دینی بود. امام خمینی(س) یک انقلابی بود که نظام ساخت. گاهی انقلابیون کارهایی انجام می دهند اما حاضر نیستند خود را در چهارچوب یک نظام محدود کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: هنوز 50 روز از انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام خمینی(س) رفراندوم برگزار و نوع حکومت را به رأی مردم گذاشت. در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی قانون اساسی برای نظام و انقلاب نوشت و به تصویب مردم رساند. این جزو موارد استثنایی است که رهبر یک انقلاب در اولین سال پیروزی آن، خودش و مردمش را محدود به چهارچوب قانون اساسی کند.

امام خمینی(س) جنگ تحمیلی را با تکیه بر عقل جمعی به پایان رساند

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(س) برای اداره کشور معروف «میزان رأی ملت است» را شاه بیت کار خود قرار دادند، اظهار داشت: امام خمینی(س) بزرگترین و مهمترین بحران تاریخی که ملت ایران با آن درگیر بود یعنی جنگ تحمیلی 8 ساله را با تکیه بر عقل جمعی به پایان رساند و پس از پایان جنگ در پاسخ به نامه ای که به ایشان نوشته شده بود، تأکید کردند که بازگشت به قانون را لازمه اداره کشور می داند و در واقع امام قانون و اداره کشور را لازم و ملزوم یکدیگر می دانست.

جهانگیری افزود: در اندیشه امام خمینی(س) حاکمیت خدا بر زندگی انسان و حاکمیت انسان بر سرنوشت خود در امتداد یکدیگرند و اینطور تصور نمی شود که انسان نمی تواند در سرنوشت خودش نقش داشته باشد. امام برای جمهوری اسلامی دو رکن اساسی قائل بود و این دو از هم جدایی ناپذر هستند.

وی اظهار داشت: آنچه امام را در جامعه و عصر ما ماندگار کرد صداقت در گفتار و عدالت در رفتار بود. امام در قلب مردم بود و در نتیجه استقبال از امام در سال 57 و تشییع پیکر امام تفاوتی با یکدیگر نداشت و حتی شاید تشییع امام پرشکوه تر از استقبال از ایشان بود. امام به معنای واقعی زبان مردم بود و حرف و سخن مردم را می گفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی(س) مظهر اسلام عزت بخش بود، تصریح کرد: امام خمینی(س) مظهر وحدت جامعه بود و بسیار اصرار داشت که همه جریانات و افراد بتوانند با وحدت فعالیت کنند. امام جوان فکر و جوانگرا بود و به مقتضیات زندگی جوانان باور داشت. امام به پیشرفت و سربلندی ایران باور داشت و این را اهتمام خودشان قرار داده بودند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه