ارسال به دیگران پرینت

سردار قاآنی | ما فهمیده‌ایم که چه می‌خواهیم و به کجا می‌خواهیم برویم؛ اما آمریکایی‌ها نمی‌دانند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها بر اساس عقلانیت باید دست از دشمنی با ملت ما برمی‌داشتند چون هر تهدیدی علیه ما ایجاد کردند به بهترین فرصت برای ما تبدیل شد.


سردار قاآنی  |  ما فهمیده‌ایم که چه می‌خواهیم و به کجا می‌خواهیم برویم؛ اما آمریکایی‌ها نمی‌دانند

سردار قاآنی ادامه داد: آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند اما جنگ بهترین موقعیت برای رشد ملت ما شد و امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده ما، بهترین نیروها را در کوران جنگ آموزش داد. انسان سازی مهمترین دستاورد جنگ تحمیلی است. مقاومت در سراسر جهان انسان سازی می‌کند و ما باید بدانیم از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌خواهیم برویم. به برکت اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام،به خوبی فهمیده‌ایم که چه می‌خواهیم و به کجا می‌خواهیم برویم؛ اما آمریکایی‌ها نمی‌دانند چه می‌خواهند و کجا می‌خواهند بروند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: او شاگرد وارسته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود و به خوبی با واژه دشمن شناسی و مظلوم شناسی آشنا بود. با مظلومان مانند یک پدر بود و آنها را در آغوش می گرفت و در نقطه مقابل، با قویترین زبان با دشمنان حرف می‌زد. بالاترین سلاح شهید سلیمانی،منطق و قدرت بیان بود نه سلاح. او با هر کس با زبان خودش حرف می‌زد.

سردار قاآنی افزود: شهید سلیمانی به صورت مستقیم با تروریست‌ها می‌جنگید. آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را به دروغ تروریست می‌خواندند اما دیدند بعد از شهادتش چگونه مورد استقبال مردم مظلوم قرار گرفت. مسیر شهید سلیمانی باقی است و مسیر او مکتب است برای پرورش افراد آزادیخواه.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ما با عزت و افتخار مسیر شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم و مقابل ظالمان عالم می‌ایستیم. مقاومت همواره قوی و قوی‌تر می‌شود و در مقابل، می‌بینیم آمریکایی‌ها چه وضعی را در عراق و افغانستان دارند و رژیم صهیونیستی هم که برای امنیت به دور خود دیوار می‌کشد. مقاومت در دنیا زنده است و همچنان استمرار پیدا می‌کند و خواهیم دید که خون شهدای مقاومت چگونه راه مقاومت را باز خواهد کرد چون پیروزی حق وعده الهی است.

سردار قاآنی با بیان اینکه همه ما فرزندان اسلام هستیم و اسلام دین مقاومت است، ادامه داد: ما در هر روز، ۱۰ بار در بهترین حالات روحی و روانی روبه درگاه الهی می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که ما را در مسیر مقاومت قرار دهد. اهدنا صراط المستقیم، به پیامبر ما ، دستور داده شد به ایشان که «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ... »، ما تابع این پیامبریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی وعده داد به آن‌ها که در مسیر استقامت باشند پیروز می شوند، گفت: «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ» بعد از استقامت در هرکار، امروز که شما فرزندان انقلاب اینجا نشسته‌اید، چند مرحله مقاومت را با افتخار پشت سر گذرانده‌ایم. چون اسلام دین آزادگی است و آزادگی همین‌طوری حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: با مقاومت می‌شود آزاده و عزیز بود و هرکه مقاومت نکرد در هر مرحله‌ای باید ذلیل شود. امروز که انقلاب اسلامی در همه دنیا زبان‌زد دوست و دشمن است، چون آزاده است و آزادگی‌اش را فرزندانش از مسیر مقاومت به دست آوردند.

سردار قاآنی گفت: یک مرحله مقاومت در حکومت ظالمانه شاه انجام شد و بعد از انقلاب، استکبار جهانی، هم شرقی و غربی، هم «ناتو» و هم «ورشو»، همه باهم هجمه کردند و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند اما فرزندان مقاوم این ملت در دوره هشت ساله دفاع مقدس، جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه