ارسال به دیگران پرینت

پکن | لغو مجوز پخش بی‌بی‌سی در چین اقدامی قانونی است

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، قطع پخش شبکه بی‌بی‌سی در این کشور اقدامی کاملاً قانونی و منطقی است. چونیینگ این اظهارات را در واکنش به ادعای «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس بیان کرد که به لغو پخش بی‌بی‌سی در چین اعتراض کرده بود.


پکن  |   لغو مجوز پخش بی‌بی‌سی در چین اقدامی قانونی است

دولت چین روز پنجشنبه از اقدام به لغو مجوز پخش شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» در این کشور دفاع کرد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، «هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، قطع پخش شبکه بی‌بی‌سی در این کشور اقدامی کاملاً قانونی و منطقی است.

چونیینگ این اظهارات را در واکنش به ادعای «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس بیان کرد که به لغو پخش بی‌بی‌سی در چین اعتراض کرده بود.

راب در پیامی توئیتری نوشته بود: «تصمیم چین در ممنوع کردن پخش اخبار جهانی بی‌بی‌سی در سرزمین اصلی چین، ایجاد محدودیتی غیرقابل قبول برای آزادی رسانه‌ها است».

اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور هفته گذشته مجوز پخش شبکه خبری چینی «سی‌جی‌تی‌اِن» در انگلیس را لغو کرده بود.

دولت چین نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد شبکه بی‌بی‌سی باید به خاطر بهره‌برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا و پخش اخبار «جعلی» در این زمینه عذرخواهی کند.

در نهایت، پنجشنبه شب اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اعلام کرد پخش سرویس جهانی رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی، در این کشور ممنوع شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه