ارسال به دیگران پرینت

دستیار ظریف | اسرائیل پاسخ دندان‌شکنی در صورت حمله دریافت می‌کند

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، با بیان این که ما در سوریه برای مبارزه با تروریسم حضور داریم، تاکید کرد: اگر نیروهای مستشاری ما مورد حمله قرار بگیرند مطمئنا رژیم صهیونیستی با پاسخ دندان شکنی مواجه خواهد شد.

دستیار ظریف  |   اسرائیل پاسخ دندان‌شکنی در صورت حمله دریافت می‌کند

متن مصاحبه علی اصغر خاجی رییس هیات نمایندگی ایران در روند آستانه با خبرگزاری «اسپوتنیک» به شرح زیر است:  

سوال: هیات معارضان سوری دولت روسیه را برای مانع تراشی برای پیشبرد اهداف و کار کمیته قانون اساسی سرزنش کرده است. شما چه کارهایی می توانید بکنید تا این فشار را بر دولت سوریه وارد کنید تا کمیته قانون اساسی بتواند مجددا به کار خودش ادامه دهد؟

پاسخ: اتهام زدن مشکل کمیته قانون اساسی را حل نمی کند. آن طرف نیز انتقاداتی دارد که باید شنیده شود. مهم این است که مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد، مشکل سوریه باید از طریق گفتگوی سیاسی حل بشود و کمیته قانون اساسی یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند به این هدف کمک کند. پنچ جلسه کمتیه قانون اساسی تا به حال تشکیل شده است. هفته آینده آقای پترسون به دمشق سفر دارند و امیدواریم مذاکراتی مفیدی را با مقامات سوری داشته باشند و کار کمیته قانون اساسی به پیش برود.

کشور های ضامن آستانه از تشکیل جلسات کمیته قانون اساسی، پیشرفت کار آن و تلاش های آقای پترسون به عنوان تسهیل گر به شدت حمایت می کند.

سوال: در شرایط سخت اقتصادی کنونی در سوریه و بخصوص در شرایط کمبود مواد سوختی آیا ایران برنامه ای دارد تا علی الخصوص با صادرات نفت به سوریه کمک کند تا بتوانند بر این مشکل فائق آیند؟

پاسخ: امریکا در تلاش است تا آن اهدافی را که نتوانست تا از طریق جنگ مسلحانه تحمیلی علیه ملت سوریه به آنها دست یابد، سعی می کند از طریق تحریم و فشار اقتصادی به آن دست یابد و ملت سوریه را وادار به تسلیم کند. بنابراین در این شرایط سخت کرونایی یک باری را به بار روی دوش ملت سوریه افزوده است. ما در فرمت آستانه با این اقدام ظالمانه مخالفت کردیم و جمهوری اسلامی ایران هم تلاش می کند در حدی توان خودش همانطوری که در گذشته در زمینه کمک های برای انسان دوستانه در کنار مردم سوریه بوده است، در آینده نیز به این کمک ها ادامه دهد.

سوال: در حمله های اخیر توسط نیروی رژیم صهیونیستی نیروی های تحت حمایت ایران در خاک سوریه کشته شده اند. آیا هیچیک از مستشاران ایران در این حملات کشته شده اند؟

پاسخ: اولا اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم تجاوز گری هست که موجودیت خود را از روی تجاوز به خاک کشور های منطقه به دست آورده است و این جزئی ماهیت این رژیم هست که همواره تجاوز می کند و به کشورهای منطقه حمله نظامی می کند. ما در اجلاس فرمت آستانه این حملات ددمنشانه را محکوم کردیم و خواستار توقف این تجاوزات شدیم. نکته دوم این است که در ادعاهای رژیم صهیونیستی می توانیم بخش های کذب زیادی پیدا بکنیم. ما در سوریه هستیم برای مبارزه با تروریسم و اگر نیروهای مستشاری ما مورد حمله قرار بگیرند مطمئنا رژیم صهیونیستی با پاسخ دندان شکنی مواجه خواهد شد.

سوال: پس چنین مواردی نبوده است؟

پاسخ: اینها ادعای کذب بوده اند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه