ارسال به دیگران پرینت

حشد شعبی هیچ ارتباطی با حمله به فرودگاه اربیل ندارد

یک منبع در حشد شعبی عراق امروز، چهارشنبه هرگونه ارتباط حشد شعبی و گروه‌های شیعه مسلح با حمله به فرودگاه اربیل را تکذیب کرد. او اضافه کرد: اتفاقی که افتاده باعث غافلگیری گروه‌های مسلح شیعه شده و برای شناسایی طرفی که دست به این حمله زده با هم تماس‌هایی برقرار کردند اما هیچ کس این گروه را تاالان شناسایی نکرده است.

حشد شعبی هیچ ارتباطی با حمله به فرودگاه اربیل ندارد

 یک منبع در حشد شعبی عراق امروز، چهارشنبه هرگونه ارتباط حشد شعبی و گروه‌های شیعه مسلح با حمله به فرودگاه اربیل را تکذیب کرد.

این منبع حشد شعبی به شبکه آر تی گفت: حشد شعبی و گروه‌های مسلح شیعه هیچ ارتباطی با حمله به فرودگاه اربیل ندارند و این حلمه از داخل مرزهای اقلیم کردستان عراق انجام شده است.

او اضافه کرد: اتفاقی که افتاده باعث غافلگیری گروه‌های مسلح شیعه شده و برای شناسایی طرفی که دست به این حمله زده با هم تماس‌هایی برقرار کردند اما هیچ کس این گروه را تاالان شناسایی نکرده است.

این منبع حشد شعبی به دیدار برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق با عبدالعزیز المحمداوی رئیس ستاد عملیات حشد شعبی اشاره کرد و به برخی جزئیات پرداخت.

او تاکید کرد: صالح از المحمداوی معروف به ابو فدک دعوت‌ کرد با هم دیدار کنند و آن دو وقایع اربیل را بررسی کردند و به اهمیت حفظ آرامش فضا اشاره و در مورد شناسایی عاملان حادثه گفت‌وگو کردند.

به گفته این منبع، هدف از این دیدار فرستادن پیامی مثبت از جانب حشد شعبی و برعکس از جانب طرف مقابل بود.

ئیس جمهوری عراق، در دیدار با «عبدالعزیز المحمداوی» (ابوفدک) رئیس ستاد عملیات حشد شعبی، بر مخالفت با اقدامات خرابکارانه و ضرورت جلوگیری از عبور تروریست‌های داعش از مرزهای کشور تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی سازمان حشد شعبی، المحمداوی امروز در کاخ ریاست جمهوری عراق با برهم صالح دیدار کرد.

این بیانیه افزوده که در این دیدار تحرکات اخیر نیروهای حشد شعبی برای حفظ امنیت استان کرکوک و مناطق غربی نینوا تا مرزهای عراق و سوریه و افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و هماهنگی تلاش‌های امنیتی بررسی شده است.

طرفین همچنین وضعیت مرزها و پاسگاه‌های مشترک امنیتی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای ستاد عملیات بغداد را بررسی و بر مخالفت با هرگونه اقدام خرابکارانه تأکید کردند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه