ارسال به دیگران پرینت

واکنش وزارت خارجه عراق :

حملات راکتی به فرودگاه اربیل | همه اقدامات لازم برای بازداشت عاملان این حادثه اتخاذ می شود

وزارت امور خارجه عراق با اشاره به حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی اربیل تاکید کرد دولت همه اقدامات لازم را برای بازخواست عاملان این حوادث و سپردن آنها به دست عدالت اتخاذ خواهد کرد.

 حملات راکتی به فرودگاه اربیل | همه اقدامات لازم برای بازداشت عاملان این حادثه اتخاذ می شود

وزارت امور خارجه عراق با اشاره به حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی اربیل تاکید کرد، دولت همه اقدامات لازم را برای مبارزه با این رویدادها اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن "محکوم کردن" حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی اربیل تاکید کرد دولت همه اقدامات لازم را برای مبارزه با "هسته‌های تروریسم" اتخاذ خواهد کرد.

وزارت امور خارجه عراق با بیان اینکه "عملیات تروریستی" که در فرودگاه بین‌المللی اربیل و اماکن نزدیک به هیئت‌های دیپلماتیک روی داد را محکوم می‌کنیم؛ تاکید کرد: دولت عراق همه اقدامات لازم را برای مقابله با رویدادها با هر شکل و عنوانی که باشند، اتخاذ خواهد کرد و بغداد مصمم به تداوم تکمیل نبرد علیه این گروه‌هاست.

دستگاه دیپلماسی عراق با تشکر از همبستگی بین‌المللی با ملت عراق بابت این حادثه، اظهار داشت: تحقیقات در این باره توسط کمیته مشترکی از نهادهای امنیتی فدرال و دولت اقلیم ادامه دارد و دولت همه اقدامات لازم را برای بازخواست عاملان این حوادث و سپردن آنها به دست عدالت اتخاذ خواهد کرد.

در همین رابطه، «وین مورتو»، سخنگوی نیروهای آمریکایی در ائتلاف بین‌المللی، در تازه ترین آمار ارائه شده درباره حادثه حمله راکتی در اربیل، از زخمی شدن ۹ تن در این حادثه خبر داد بود.

طبق پایگاه اطلاع رسانی رسمی نخست وزیر عراق، «مصطفی الکاظمی» در جلسه امروز هیئت دولت عراق ضمن "تروریستی خواندن" این حمله تأکید کرد که این اقدام در حالی انجام شده که دولت عراق برای حفظ آرامش منطقه و دور کردن کشور از نزاع ها و جلوگیری از تبدیل عراق به حیاط خلوت نزاع‌های منطقه‌ای تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهد.

او افزود که دستور آغاز تحقیقات مشترک میان بغداد و اربیل برای دستگیری مجرمان را صادر کرده است.

الکاظمی گفت که نیروهای امنیتی عراق توانستند باند مرگ در بصره را که عامل کشتار و ترور شهروندان و فعالان و اصحاب رسانه بودند دستگیر کنند.

وی افزود که دولت خون‌های ریخته شده از مردم و عاملان کشتار را فراموش نخواهد کرد و افزود که دولت عزم خود را برای پیشرفت در این پرونده جزم کرده است.

همچنین نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از شورای امنیت و سازمان ملل خواست خطرات حمله اربیل را جدی بگیرند و برای پایان این تهدیدات تلاش کرد.

بارزانی به لزوم ترغیب دولت عراق به اجرای قانون اساسی از رهگذر به جریان انداختن سازوکار هماهنگی مشترک با اقلیم و آغاز فوری تحقیق از طریق کمیته مشترک بین اربیل و بغداد برای پیگرد عاملان این حملات اشاره کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه