ارسال به دیگران پرینت

کرملین | مواضع آمریکا را در مورد اعتراضات جدی نمی‌گیریم

در بسیاری از کشورهای اروپایی در آن روز (روز اعتراضات در روسیه) اعتراضات غیرقانونی برگزار شد و سازمان های امنیتی تلاش گسترده کردند تا امنیت و نظم عمومی را تامین کنند.

کرملین   |   مواضع آمریکا را در مورد اعتراضات جدی نمی‌گیریم

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که کشورش به مواضع آمریکا در مساله اعتراضات غیرقانونی در روسیه توجه نمی کند.

پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما آماده نیستیم اظهارات مقام های آمریکایی در مورد اعتراضات (مخالفان دولت در شهرهای روسیه) را بپذیریم و به آن توجه کنیم.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی در آن روز (روز اعتراضات در روسیه) اعتراضات غیرقانونی برگزار شد و سازمان های امنیتی تلاش گسترده کردند تا امنیت و نظم عمومی را تامین کنند.

روز یکشنبه (دیروز) همانند روز شنبه هفته گذشته، در چندین شهر روسیه اعتراضات برگزار و شمار زیادی از مخالفان دولت روسیه خواهان آزادی الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت این کشور شده و پلیس صدها تن از افراد شرکت کننده در این اجتماعات اعتراضی را بازداشت کرد.  

وزیر خارجه آمریکا در ادامه دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی مسکو، امروز بار دیگر در حمایت از «الکسی ناوالنی» سیاستمدار غرب گرا و منتقد اصلی دولت روسیه موضع‌گیری کرد.

«آنتونی بلینکن» در توئیتی، دولت روسیه را به دلیل بازداشت ناوالنی و آنچه سرکوب تظاهرات حامیان او خوانده است، محکوم کرد.

سفارت آمریکا در مسکو هم دیروز در توئیتی نوشت: دولت روسیه پیش از اعتراضات جدید شماری از فعالان سیاسی را بازداشت کرده و مرکز مسکو را بستند.  

این مرکز دیپلماتیک آمریکا همچنین از روسیه خواست تا به تعهدات بین المللی خود در عرصه حقوق بشر عمل کند.  

مسکو در هفته های اخیر بارها از امریکا و کشورهای غربی دیگر خواسته است در مسائل داخلی خود مداخله نکند.

روز گذشته هم وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا و تلاش سفارت آمریکا، از واشنگتن خواست از مداخله در امور داخلی روسیه خودداری کند.

در بیانیه گفته شده است: حمایت از نقض قوانین در روسیه توسط وزیر امور خارجه آمریکا یکی دیگر از شواهد دال بر نقش پشت پرده واشنگتن در رویدادهای (اعتراضی) روسیه است. 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه