ارسال به دیگران پرینت

ساداتیان، دیپلمات سابق و تحلیلگر

مخالفان روحانی نمی‌خواهند تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰، برجام احیا شود؛ دارند وقت کشی می‌کنند

سفیر اسبق ایران در انگلستان اظهار داشت: معلوم نیست شرایط امروز و امکان بازگشت به برجام همچنان تا بعد از انتخابات ۱۴۰۰ پایدار بماند تا بعدا همین افراد بتوانند از این فرصت برای کاهش تنش‌های حداقلی بین ایران و آمریکا استفاده کنند. مخالفان دولت فکر می‌کنند که همیشه این فرصت وجود دارد و یا حداقل اگر فرصت محدودی هم وجود دارد، نباید این فرصت به دولت کنونی واگذار شود. این درحالی است که منافع ملی ایجاب می‌کند از کوچکترین فرصت‌ها برای تامین منافع ملی استفاده شود.


مخالفان روحانی نمی‌خواهند تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰، برجام احیا شود؛ دارند وقت کشی می‌کنند

سفیر اسبق ایران در انگلستان، گفت: دولت بعدی احتمالا متشکل از همین افرادی است که اکثریت مجلس کنونی را تشکیل می‌دهند و امیدوار هستند که اگر اعتبار یا کردیتی از طرق برجام و مذاکره با آمریکا ایجاد می‌شود، این اعتبار برای آنان باشد.

جلال ساداتیان در پاسخ به این پرسش که روابط ایران و آمریکا با بر سرکار آمدن جو بایدن دچار چه تحولاتی خواهد شد، گفت: آقای بایدن از ابتدای روزی که تبلیغات انتخاباتی خودش را شروع کرد، برخلاف آقای ترامپ که سعی کرد هرآنچه که آقای اوباما ساخته بود را نابود کند، اعلام کرد که تمام اقدامات دولت اوباما را احیا می‌کند، مثل رفع ممنوعیت سفر شهروندان کشور‌های مسلمان از جمله ایران.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه