ارسال به دیگران پرینت

آمادگی کره جنوبی برای رایزنی با کره شمالی به منظور کاهش تنش‌ها

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور به منظور کاهش تنش‌های فرامرزی، آماده رایزنی در مورد هر نوع مسئله‌ای با کره شمالی از طریق کانال‌های نظامی است.


آمادگی کره جنوبی برای رایزنی با کره شمالی به منظور کاهش تنش‌ها

بو سونگ-چان، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت دو کره می‌توانند در صورت لزوم درباره تمرینات نظامی مشترک بین سئول و واشنگتن از طریق یک کمیته مشترک نظامی که در سال ۲۰۱۸ در مورد آن توافق شده، رایزنی کنند.

 

بو در یک جلسه توجیهی معمول گفت: ارتش ما می‌تواند از طریق مذاکرات نظامی با کره شمالی در مورد هر مسئله‌ای، از جمله نشست کمیته مشترک نظامی بین‌کره‌ای، با این کشور رایزنی کند.

 

وی افزود: طبق توافق ۱۹ سپتامبر، دو طرف باید از طریق کمیته مشترک در مورد مسائلی نظیر تمرینات بزرگ‌مقیاس نظامی و تقویت تسلیحاتی صحبت کنند.

 

تحت پیمانی با عنوان "توافق جامع نظامی"، دو کره موافقت کردند نهاد مشاوره‌ای نظامی مشترکی به منظور صحبت و نظارت بر اجرای مجموعه‌ای از اقدامات تنش‌زا ایجاد کنند. این پیمان طی نشست بین‌کره‌ای که در پیونگ‌یانگ برگزار شد، به امضا رسید.

 

اما در بحبوحه عدم پیشرفت در مذاکرات خلع‌سلاح بین آمریکا و کره شمالی و روابط پرتنش بین دو کره، صحبتی در مورد کمیته نظامی پیش‌بینی شده، انجام نشده است.

 

سئول و واشنگتن در روالی منظم تمرینات نظامی مشترک برگزار کرده‌اند و تمرین مشترک بهاره آن‌ها قرار است حول و هوش مارس برگزار شود.

 

کره شمالی مدت‌ها خواستار پایان چنین تمریناتی بوده و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی نیز این ماه خواسته فوق را تکرار کرد و به آن تحت عنوان مسئله حیاتی برای بهبود روابط فرامرزی ارجاع داد.

 

مون روز دوشنبه موضع این کشور در مورد ماهیت دفاعی آن‌ها را تکرار کرد.

 

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی همچنین با برخی انتقادات مبنی بر آنکه این توافق‌نامه تقریباً لغو شده، مقابله کرد.

 

بو اظهار کرد: از زمانی که پیمان امضا شده، دو کره علیه همدیگر اقدام خصمانه‌ای در مناطق حائل مورد موافقت انجام نداده‌اند و شرایط نظامی در مناطق مرزی به شیوه باثباتی مدیریت شده است.

 

تحت این پیمان، دو کره همچنین موافقت کردند مناطق حائل زمینی، هوایی و دریایی را در نزدیکی مرز به منظور کاهش تنش‌ها و جلوگیری از درگیری‌های اتفاقی ایجاد کنند.

 

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره خطوط تلفنی نظامی بین‌کره‌ای، اظهار کرد که این خطوط از ژوئن ۲۰۲۰ بلااستفاده مانده‌اند؛ در آن زمان کره شمالی وعده داد به خاطر ناکامی سئول در متوقف کردن فراریان از ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ به کره شمالی، تمام خطوط ارتباطی با سئول را قطع ‌کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه