ارسال به دیگران پرینت

رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی: نیرو‌های گارد ملی برای مراسم تحلیف بایدن مسلح خواهند بود

دو مقام آمریکایی گفته‌اند حدود ده هزار نیروی گارد ملی که قرار است در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن به تضمین امنیت محل بر‌گزاری این مراسم کمک کنند، مسلح خواهند بود.

رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی: نیرو‌های گارد ملی برای مراسم تحلیف بایدن مسلح خواهند بود

دو مقام آمریکایی روز سه‌شنبه از تصمیم «رایان مک‌کارتی»، وزیر ارتش آمریکا برای مسلح بودن نیرو‌های گارد ملی در آستانه بر‌گزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خبر داده‌اند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، این دو مقام آمریکایی که به شرط ناشناخته ماندن صحبت کرده‌اند، تعداد دقیق این نیرو‌ها را اعلام نکرده‌اند اما خاطر‌نشان کرده‌اند که آنها مسلح خواهند بود.

اما «دنیل هوکانسون»، رئیس دفتر گارد ملی آمریکا روز دوشنبه گفت که انتظار می‌رود تا روز شنبه حدود ۱۰ هزار نیروی گارد ملی به منظور تأمین امنیت، ارائه کمک‌های لجستیکی و ارتباطاتی در واشنگتن مستقر شوند.

یکی از این مقامات گفته‌اند که نیرو‌های گارد ملی در اولویت دفاعی قرار نخواهند گرفت و تنها به ادارات پلیس کمک می‌کنند، اما با توجه به تهدید‌های موجود در منطقه «کاپیتال هیل» (کنگره) این نیرو‌ها ملزم به حمل سلاح به منظور دفاع از خود هستند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در آستانه بر‌گزاری مراسم تحلیف نسبت به حضور معترضان مسلح هشدار داده‌اند.

با این وجود ارتش آمریکا در این خصوص پاسخی به خبر‌گزاری رویترز ارائه نداده است.

پلیس فدرال آمریکا اطلاعاتی درباره یک گروه مسلح دریافت کرده که قصد دارند روز ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) به واشنگتن سفر کنند.

همچنین بر اساس گزارش‌هایی قرار است که اعتراضات مسلحانه در برابر کنگره از روز ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) تا ۲۰ ژانویه برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، این گروه مسلح هشدار داده‌اند در صورتی که کنگره تلاش کند تا رئیس جمهور را از طریق متمم ۲۵ قانون اساسی برکنار کند، ناآرامی گسترده‌ای اتفاق خواهد افتاد.

این در حالی است که رئیس دفتر گارد ملی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده بود که وزارت دفاع این کشور مجوز استقرار ۱۵ هزار نظامی برای حفاظت از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب را صادر کرد.

منبع: فارس

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه