ارسال به دیگران پرینت

قطر: در صورت پایبندی اسرائیل به طرح صلح عربی، روابط با تل آویو را عادی‌سازی می‌کنیم

وزیر خارجه قطر اعلام کرد در صورت پایبندی اسرائیل به طرح صلح عربی، دوحه به عادی‌سازی روابطش با این رژیم می‌پردازد.


قطر: در صورت پایبندی اسرائیل به طرح صلح عربی، روابط با تل آویو را عادی‌سازی می‌کنیم

وزیر خارجه قطر اعلام کرد در صورت پایبندی رژیم صهیونیستی به طرح صلح عربی، دوحه به عادی‌سازی روابطش با این رژیم می‌پردازد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با الجزیره گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک تصمیم حاکمیتی و مختص هر کشوری است و موضع ما در این باره واضح است. اگر اسرائیل به طرح صلح عربی درباره پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بازگشت آوارگان پایبند باشد نقش خود را در عادی‌سازی روابط بررسی می‌کنیم. در آن صورت قطر این مسئله را بررسی خواهد کرد اما اکنون هیچ دلیلی وجود ندارد.

چهارشنبه ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، آشتی قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌تواند زمینه مهمی برای تقویت روابط قطر و این رژیم باشد.

از سوی دیگر وزیر خارجه قطر درباره گزارش رسانه‌های مصری درخصوص شروط توافق آشتی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: با تمام احترامی که برای مصر قائلم اما تصمیمات کشورها و دولت‌ها مسئله دیگری است. توافقی که در نشست سران شورای همکاری خلیج (فارس) در العلا امضا شد یک سند اولیه است و مسائل روابط به صورت دوجانبه بررسی خواهد شد. مصر یکی از طرف‌های بحران است. ما مسائل خودمان را داریم و آن‌ها مسائل خودشان را. نشست‌هایی وجود دارد که بین طرف‌ها برای بررسی راهکارهای آتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: جزئیات با هر کشوری به صورت جداگانه بررسی خواهد شد چراکه هر کشوری با کشور دیگر متفاوت شد و هر کشوری مذاکرات دوجانبه‌ای با کشورهای دیگر خواهد داشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه