ارسال به دیگران پرینت

نشست کنگره آمریکا شروع نشده تعلیق شد | هواداران ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند | ۲ نفر در اتقافات کنگره کشته شد| برقراری حکومت نظامی در واشنگتن | نشست کنگره آمریکا از سر گرفته شد

نشست مشترک کنگره آمریکا که برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری با ریاست مایک پنس معاون اول ترامپ آغاز به کار کرده بود، با اعتراض به آرای ایالت آریزونا متوقف شد.

نشست کنگره آمریکا شروع نشده تعلیق شد |  هواداران ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند |   ۲ نفر در اتقافات کنگره کشته شد|   برقراری حکومت نظامی در واشنگتن |  نشست کنگره آمریکا از سر گرفته شد

نشست مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز چهارشنبه در شرایطی برگزار شد که دونالد ترامپ نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری مدعی است مایک پنس اختیار بازگرداندن آرای گزینشگران را دارد، اما پنس پیش از این نشست اعلام کرد که به طور یکجانبه چنین اختیاری را ندارد.

شمارش آرای گزینشگران به ترتیب الفبا شروع شد و جمهوری‌خواهان گفته‌اند که نسبت به ایالت‌های کلیدی اعتراض خواهند کرد.

هنگامی که نوبت به آرای مربوط به ایالت آریزونا رسید، سناتور این ایالت به همراه ۶ سناتور دیگر جمهوری‌خواه به آن اعتراض کردند. از این رو مجلس نمایندگان و سنا از هم جدا شد تا به صورت جداگانه این اعتراض را مورد بررسی قرار دهند.

این اعتراض‌ها اگرچه ساعت‌ها کار تایید آرای گزینشگران را به تاخیر می‌اندازد اما با توجه به مقررات موجود که باید هر دو مجلس سنا و نمایندگان این اعتراض را وارد بدانند، با توجه به اکثریت دموکرات‌ها، تاثیری در نتیجه نخواهد داشت.

ابتدا یک نماینده جمهوری‌خواه به توضیح دلایل اعتراض خود به این آرا پرداخت که همه آنها را پیش از این بارها در سخنرانی دونالد ترامپ و دیگر اعضای ستاد انتخاباتی او مطرح کرده بودند.

پس از آن، نماینده دموکرات از کالیفرنیا به مخالفت با این اعتراض سخن گفت.

موافقان و مخالفان این اعتراض در حال صحبت بودند که معترضان خیابانی حامی ترامپ که به دعوت وی به مقابل ساختمان کنگره آمده بودند به سمت ساختمان مجلس نمایندگان یورش بردند.

این وضعیت به تعلیق موقت نشست مجلس نمایندگان منجر شد، مایک پنس از ساختمان خارج شد و نمایندگان به پناهگاه زیرزمینی رفتند.

دقایقی بعد نشست مجلس نمایندگان بار دیگر آغاز به کار کرده بود که بعد از چند دقیقه، تعلیق شد اما از نمایندگان خواسته شد در محل خود بنشینند و از صحن مجلس خارج نشوند.

حمله توییتری ترامپ به مایک پنس

دونالد ترامپ در توییتر نوشت: مایک پنس شهامت کافی برای انجام دادن کارهایی که جهت محافظت از کشور و قانون اساسی ما لازم بود نداشت. او می‌توانست به ایالت‌ها فرصت دهد مجموعه‌ای از واقعیت‌های اصلاح‌شده را تأیید کنند نه واقعیت‌های متقلبانه یا غیردقیق. ایالات متحده امریکا خواستار حقیقت است. 

ترامپ طرفدارانش را به آرامش فراخواند

رییس‌جمهور امریکا در توییتی نوشت: لطفاً از پلیس کنگره و نیروهای مجری قانون حمایت کنید. آنها حقیقتاً طرفدار کشور ما هستند. آرامش خود را حفظ کنید. 

مقررات منع آمد و شد در واشنگتن دی‌سی

با شدت یافتن درگیری، شهردار واشنگتن دی سی فرمان منع رفت و آمد از ساعت ۶ بعدازظهر امروز تا ۶ صبح پنج‌شنبه را صادر کرد.

کشف بسته‌های مشکوک اطراف ساختمان کنگره

ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از یک منبع گزارش داده گزارش‌هایی از کشف بسته‌های مشکوک در اطراف مجموعه ساختمان‌های کنگره وجود دارد. 

معترضان آمریکایی وارد ساختمان سنا شدند/ تیراندازی به یک نفر

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند معترضان وارد ساختمان مجلس سنا شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است به یک نفر تیراندازی شده است.

پلیس کنگره آمریکا دست به سلاح شد

یک نماینده کنگره آمریکا می‌گوید نیروهای پلیس کنگره برای محافظت از جان قانونگذاران آمریکا دست به سلاح شده است.

تحلیلگر و نویسنده آمریکایی: این شرمساری ملی است

رابرت ریش با انتشار تصویری از حمله معترضان به ساختمان کنگره آمریکا نوشت: این شرمساری ملی است. دنیا دارد تماشا می‌کند. ترامپ و کسانی که او را تقویت کرده‌اند باید پاسخگو شوند. 

پنتاگون با استقرار گارد ملی مخالفت کرد

یک رسانه گزارش داده پنتاگون با درخواست مقام‌های واشنگتن دی‌سی برای استقرار نیروهای گارد ملی در ساختمان کنگره مخالفت کرده است.

وضع یکی از زخمی‌های ناآرامی‌ها در کنگره وخیم گزارش شد

به گزارش حساب توئیتری سپکتاتور ایندکس، یک زن که در جریان ناآرامی‌های کنگره آمریکا زخمی شد، به علت خونریزی شدید و با وضعیتی وخیم به بیرون از ساختمان کنگره منتقل شد.

نانسی پلوسی، دخالت نیروهای گارد ملی را خواستار شد

شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دخالت نیروهای گارد ملی را برای بیرون راندن تظاهرکنندگان از کنگره خواستار شد.

شلیک گاز اشک‌آور در کنگره

خبرگزاری رویترز به نقل از سی ان ان از شلیک گاز اشک آور در کنگره آمریکا در بحبوحه اعتراضات حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خبر داد.

سناتور رامنی اعلام کرد ترامپ باعث شورش شده است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: خبرنگار نیویورک تایمز در توییتر به نقل از میت رامنی سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور "این شورش" را به راه انداخته است.

مایک پنس به مکان امنی منتقل شده است

خبرگزاری رویترز به نقل از ان بی سی نیوز NBC NEWS گزارش داد مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و سناتور چاک گرسلی رئیس موقت سنای این کشور به مکان امنی منتقل شده اند.

درخواست ترامپ از هوادارانش

رئیس جمهور آمریکا از هوادارانش که به ساختمان کنگره هجوم برده اند، خواست به رغم دزدیده شدن انتخابات، از خشونت اجتناب کنند و به خانه‌هایشان برگردند.

ترامپ گفت: من می‌دانم که شما درد می‌کشید. من می‌دانم که شما دچار صدمه شده اید. ما یک انتخابات داشتیم که از ما به سرقت رفت. این یک انتخابات قاطع بود. همه و به طور ویژه طرف دیگر این را می‌داند. اما حالا شما باید به خانه بروید. ما باید آرامش داشته باشیم. ما باید قانون و نظم داشته باشیم. ما باید به مقامات مسئول قانون و نظم احترام بگذاریم. ما نمی‌خواهیم که هیچ فردی آسیب ببیند. این یک زمانه دشوار است. تاکنون زمانه تا این حد دشوار نبوده است که این وضعیت برای شما، برای من و برای کشورمان روی دهد و همه ما را از خانه خارج کند.

وی افزود: این یک انتخابات مضحک بود. اما ما نمی‌توانیم به بازیچه دست این افراد بدل شویم. ما باید آرامش داشته باشیم؛ بنابراین به خانه بروید. ما شما را بسیار دوست داریم. شما دیدید که چه روی داد. شما دیدید که با دیگران چگونه بسیار بد و شریرانه رفتار شد. من احساس شما را درک می‌کنم. اما به خانه بروید. با آرامش به خانه بروید.

پائین کشیدن پرچم آمریکا از ساختمان کنگره

خبرنگار نشریه پولتیکو در توئیتر نوشت: عده‌ای از طرفدران دونالد ترامپ تلاش کردند پس از پائین‌ کشیدن پرچم آمریکا از ساختمان کنگره، پرچم طرفداران ترامپ را به جای آن نصب کنند.

تدارکات برای برکناری ترامپ

«ایلهان عمر»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که در حال فراهم آوردن مقدمات استیضاح ترامپ است. به گفته او، ترامپ باید از سمت خود برکنار شود. 

«تد لیو» نماینده کنگره آمریکا از پنس خواست تا اجرای متمم بیست‌وپنج قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

قانون منع آمدوشد در واشنگتن

«موریل بوزر» شهردار واشنگتن نیز اعلام کرد که از ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح فردا، قانون منع آمدوشد برقرار می‌کند. در این ساعت هیچکسی اجازه ندارد بیرون از منازل خود باشد.

یکی از سران مجلس سنای آمریکا نیز به شبکه ان‌بی‌سی گفت که سناتورها مصمم هستند تا زمان انجام‌شدن شمارش آراء الکترال، در کنگره بمانند.

«کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون گفت که گارد ملی آمریکا برای رسیدگی به وضعیت نابسامان در کنگره، به صورت کامل فعال شده است.

هوادران ترامپ شب در کنگره می مانند

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که هواداران ترامپ قصد دارند تمام شب را در ساختمان کنگره آمریکا بمانند.

اعزام پلیس از ایالت نیوجرسی به واشنگتن

«فیل مورفی» فرمانده ایالت نیوجرسی به درخواست مقامات واشنگتن، نیروهای پلیس این ایالت را به کنگره آمریکا اعزام کرد.

پلیس واشنگتن می‌گوید که هواداران ترامپ، برای باز کردن راه خود به درون کنگره، مواد شیمیایی حساسیت‌زا  روی نیروهای امنیتی پاشیده‌اند.

شهردار واشنگتن نیز رفتار هواداران ترامپ را «شرم‌آور و چیزی بیشتر از غیرقانونی» توصیف کرد.

هواداران خشمگین ترامپ حتی به خبرنگاران و اصحاب رسانه بیرون از ساختمان کنگره حمله کردند.

انتقال آراء الکترال به مکانی امن

یک سناتور آمریکایی خبر داد صندوق‌های آراء مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) هم‌اکنون به مکان امن و افشانشده‌ای در سنای آمریکا منتقل شده تا شمارش آراء از سر گرفته شود

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تحولات کنگره آمریکا گفت: «باور نمی‌کردم [روزی] شاهد چنین تصاویری در قدرتمندترین دموکراسی جهان باشم». 

رئیس پلیس واشنگتن زخمی شدن چند مامور را در اعتراضات کنگره تایید کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس پلیس واشنگتن اعلام کرد گزارش‌هایی درباره زخمی شدن چندین مامور پلیس واشنگتن دی سی دریافت شده است، ولی ماموران همچنان تلاش می‌کند کنترل کنگره را مجددا در دست بگیرند.

نیروهای اف.بی.ای در ساختمان کنگره

نیروهای پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.ای) وارد کنگره ساختمان کنگره شدند تا آشوب در پایتخت آمریکا پایان یابد.

ساختمان حزب دموکرات تخلیه شد

نیویورک تایمز اعلام کرد : ساختمان حزب دموکرات از ترس حمله هواداران ترامپ تخلیه شد.

سی‌ان‌ان‌: وضاع در کنگره امریکا از کنترل خارج شده است

آنچه که ما شاهد هستیم چیزی است که رئیس جمهور آن را ترغیب کرده است. متاسفانه آنچه که می بینیم غیر معمول، وحشتناک و عجیب بوده و این تظاهرات کنندگان حق تظاهرات دارند اما این فراتر از حق تظاهرات و یورش  تصرف کنگره است.

بایدن: این شورش است، نه اعتراض

بایدن طی نشست خبری گفت:  در این ساعت، دموکراسی ما تحت حملات بی‌سابقه‌ای قرار گرفته که تا کنون شاهد آن نبودیم. چیزی که شاهد آن هستیم، بخش کوچکی از افراطی‌هایی هستند که به بی‌قانونی پایبند هستند».

بایدن تاکید کرد: «این اعتراض نیست، این شورش است. امروز، یادآور دردناکی است از اینکه دموکراسی بسیار شکننده است. این یک نمایش فجیع است که باید جلوی آن بایستیم. رئیس‌جمهور ترامپ باید مقابل آن بایستد».

نزدیکی زمان ممنوعیت رفت و آمدن در واشنگتن

 یک ساعت دیگر مقررات منع آمد و شد در دی سی اجرا شده و هر کسی در خیابان باشد، بازداشت خواهد شد.

فردی که در کنگره تیر خورده بود، جانش را از دست داد

خبرنگار شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد فردی که در کنگره آمریکا تیر خورده بود، جانش را از دست داد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: ان پی آر به نقل از یک منبع انتظامی اعلام کرده است هنوز مشخص نیست چه کسی به سوی معترض کشته شده در کنگره آمریکا تیراندازی کرده است.

سرایت خشونت‌ها در کنگره به ایالت‌های دیگر آمریکا

سی ان ان گزارش داد که حامیان ترامپ علاوه واشنگتن در مقابل ساختمان مجالس ایالتی دیگر مناطق آمریکا تجمع کرده اند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز گزارش داد که شبه‌نظامیان حامی ترامپ اطراف ساختمان کنگره محلی ایالت جورجیا تجمع کرده‌اند.

حامیان ترامپ در اورگان، اتلانتا، دنور و کانزاس دست به تجمع زدند. 

براساس تصاویر منتشر شده توسط سی ان ان، صدها نفر هم اکنون در مقابل ساختمان کنگره در اورگان دست به اعتراض خیابانی زده اند. 

رهبر شورشیان اورگان گفت: ما به خانه های خود باز نخواهیم گشت، این تازه آغاز ماجرا است. 

در آتلانتا ده ها نفر روبروی ساختمان کنگره این ایالت دست به تجمع زدند و در شهر دنور نیز صدها نفر در بیرون ساختمان کلرادو جمع شدند.

ساختمان کنگره امن شد

خبرگزاری‌های «آسوشیتدپرس» و «رویترز» به نقل از مسئولان امنیتی کنگره آمریکا خبر دادند که بعد از ۴ ساعت، امنیت به این نهاد آمریکایی بازگشته است.

اتمام حجت شهردار واشنگتن با هواداران ترامپ!

موریل باوزر شهردار واشنگتن خطاب به هواداران ترامپ گفت: آنچه امروز در اطراف ساختمان‌های مرکزی آمریکا دیده شد غیر قابل قبول است. پلیس در حال حاضر اوضاع را در کنترل دارد، همچنین  نیروهای نظامی تا فردا در محل باقی خواهند ماند تا از ساختمان‌ها دفاع کنند

او ادامه داد: آنچه ما امروز در اطراف دیدیم حمله به دموکراسی بود و ما آماده هستیم تا از دموکراسی‌مان دفاع کنیم. در ۱۵ دقیقه آینده حکومت نظامی در دی سی آغاز خواهد شد، نیروهای نظامی در منطقه حاضر هستند و اگر آشوبگران همچنان در محل باقی بمانند مجبور به ترک منطقه خواهند شد

او افزود: امروز و دیروز تعداد زیادی از آشوبگران بازداشت شده‌اند، اما ما منابع لازم برای کنترل اوضاع را تامین کرده‌ایم و به ادامه تامین منابع و نیروی نظامی برای کنترل اوضاع ادامه خواهیم داد. در چهار سال گذشته تلاش برای این آشوب‌ها همواره وجود داشته و حالا داریم نتایج آن را می‌بینیم. ما از رییس جمهور می‌خواهیم که صراحتا از طرفدارانش بخواهد آشوب را متوقف کنند. حداقل دو گزارش در مورد کشف مواد انفجاری در منطقه آشوب دریافت شده است اما امکان انتشار جزییات در مورد آن وجود ندارد

رهبران کنگره تایید آرای الکترال را امشب انجام می دهند

چندین منبع آگاه به سی ان ان اعلام کردند که رهبران کنگره همچنان خواهان بازگشت به صحن جلسه و پایان دادن به روند تایید ارای الکترال کالج و اعلام پیروزی جو بایدن هستند.

سی ان ان همچنین نوشت که در مدت زمانی که جلسه مشترک کنگره متوقف شده،برخی از سناتورها از این فرصت استفاده کرده و در حال راضی کردن دیگر سناتورهایی هستند که قرار بود با تایید آرای الکترال کالج بایدن مخالفت کنند.

به گزارش این رسانه آمریکایی، هنوز نتیجه مذاکرات و گفت و کوهای میان سناتورها اعلام رسمی نشده و مشخص نیست که آیا آنان توانسته اند در راضی کردن برخی از سناتورها موفق باشند یا نه؟

سقوط یک جوان از بالکن ساختمان کنگره و انتقال او به بیمارستان

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد یک جوان پس از سقوط از بالکن غربی ساختمان کنگره به بیمارستان منتقل شد و حال وی وخیم گزارش شده است.

سران کنگره به یک پایگاه نظامی انتقال یافتند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ان پی آر (NPR) به نقل از یک منبع انتظامی اعلام کرده است پس از آغاز ناآرامی‌ها مقابل کنگره آمریکا، سران کنگره به پایگاه نظامی فورت مک ان ایر منتقل شده اند.

پنس، صادرکننده دستور اعزام گارد ملی

سرپرست پنتاگون اعلام کرد که دستور اعزام گارد ملی آمریکا برای تأمین امنیت کنگره را مایک پنس صادر کرده، نه ترامپ.

خبرگزاری رویترز گزارش داد گارد ملی آمریکا با تجهیزات سنگین ضد شورش در حال عقب راندن هواداران ترامپ و معترضان به نتیجه انتخابات در غرب واشنگتن است.

ترامپ عامل اصلی طغیان و شورش است

«میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه و فرماندار سابق ایالت ماساچوست با انتقاد از آشوب‌ و تنش در ساختمان کنگره، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را عامل اصلی طغیان و شورش دانست.

اعلام وضع فوق العاده در ویرجینیا

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: فرماندار ایالت ویرجینیا به علت اعتراضات واشنگتن، وضع فوق العاده اعلام کرد.

معترضان آمریکایی نوشتند: کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، یادداشتی در روی میز کار نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان گذاشته شده که تکرار همان حرف‌های ترامپ است. در این یادداشت، حرف ترامپ نوشته شده است که: "کوتاه نمی‌آییم".

درخواست‌ها برای برکناری ترامپ از قدرت

فرماندار ایالت «ایلی‌نوی» در بیانیه‌ای گفت: «تلاش‌های ترامپ برای تشویق به کودتا، خیانت بزرگی است و باید او را فوراََ استیضاح و از قدرت برکنار کرد.»

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت «ورمونت» نیز خواستار برکناری یا استعفای ترامپ از ریاست‌جمهوری شد.

«تد لیو» نماینده دموکرات کالیفرنیا در کنگره از پنس خواست تابا اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات نیز گفت: «ترامپ مستقیما مسئول آشوبی است که رخ داده و در تاریخ به عنوان خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور شناخته خواهد شد».

استیضاح ترامپ 

الهان عمر نماینده مجلس آمریکا در حال تهیه لایحه استیضاح ترامپ است.

درگیری مقابل هتل ترامپ

شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از پلیس واشنگتن گزارش داد: شخصی مقابل هتل ترامپ با ضربات چاقو مجروح شده است. هیچ مظنونی در این رابطه بازداشت نشده است.

پلیس واشنگتن: ۱۳ نفر بازداشت شد ند

پلیس واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که تاکنون ۱۳ نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را بازداشت کرده است. این در حالی است که پلیس پنج قبضه سلاح نیز از تظاهرکنندگان کشف و توقیف کرده است.

حذف ویدیو ترامپ از فیس‌بوک

خبرگزاری ان بی سی به نقل از یکی از مسئول شرکت فیسبوک گزارش داد: ویدیو ترامپ را حذف کردیم چرا که فکر می کنیم این ویدیو در تحریک ادامه خشونت موثر است.

مرگ یک زن 

شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» گزارش داد که یک زن آمریکایی طرفدار ترامپ نیز در حین حمله هواداران ترامپ به کنگره به شدت آسیب دید و در نهایت جان خود را از دست داد. پیش از این فردی که در کنگره آمریکا تیر خورده بود، نیز جانش را از دست داده یود.

تخریب دوربین‌های خبرنگاران به دست طرفداران ترامپ

به گزارش صفحه توئیتری خبرنگار خبرگزاری فرانسه، طرفداران ترامپ، دوربین‌ها و تجهیزاتی را که از خبرنگاران گرفته بودند، تخریب کردند.

تعلیق حساب توئیتری ترامپ

رسانه‌های آمریکایی به نقل از کمپانی توئیتر گزارش دادند که دسترسی ترامپ به حساب کاربری‌اش به مدت ۱۲ ساعت تعلیق شده و در صورت تکرار نقض قوانین این شبکه اجتماعی، به صورت دائم مسدود می‌شود.

ترامپ عقل خود را از دست داده است!

یک منبع در حزب جمهوری‌خواه نیز به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ عقل خود را از دست داده است!»

«جیم مک‌گاورن» نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: «دونالد ترامپ، خائن به کشور ما است و باید از قدرت برکنار شود».

«الکساندرا اوکاسیو کورتز» دیگر نماینده دموکرات نیز خواستار استیضاح ترامپ شد.

احتمال موج استعفا در کاخ سفید

سی‌ان‌ان از استعفای رئیس کارکنان «ملانیا ترامپ» همسر رئیس‌جمهور آمریکا در پی خشونت هواداران وی در کنگره، خبر داد.

همچنین گفته می‌شود جمعی از مقامات و مشاوران کاخ سفید نیز به دلیل دعوت ترامپ برای تظاهرات و حمایت از آنها، قصد استعفا دارند.

هیلاری کلینتون هواداران ترامپ را تروریست داخلی نامید

هیلاری کلینتون در یادداشت توئیتری خود نوشت: امروز تروریست‌های داخلی به بنیاد دموکراسی ما حمله کردند؛ انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از انتخابات آزاد.

وی افزود: ما باید قانون را دوباره برقرار کنیم و آنها را پاسخگو سازیم.

وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، اضافه کرد: دموکراسی شکننده است. مقامات ما باید به مسئولیت خود برای محافظت از آن عمل کنند.

کشف وسیله انفجاری در نزدیکی ساختمان کنگره

خبرنگار «یاهونیوز» در توئیتر از کشف وسیله‌ای انفجاری در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا خبر داد.

متیس:ترامپ، همانطور که لیاقتش را دارد، یک مرد بدون کشور خواهد شد

«جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین دولت آمریکا در واکنش به این تحولات گفت: « تهاجم امروز به کنگره که با هدف منکوب کردن دموکراسی آمریکا انجام شد، به دلیل تحریکات ترامپ بود. او با توسل به ریاست‌جمهوری برای تخریب اعتمادها به انتخابات ما و مسموم کردن احترام ما به هموطنان خود، تلاش کرد».

متیس سپس افزود: « ترامپ، همانطور که لیاقتش را دارد، یک مرد بدون کشور خواهد شد».

پلیس واشنگتن: تعداد بازداشتی ها ۱۵ نفر

پلیس واشنگتن در جدیدترین اظهار نظر تعداد بازداشتی ها را تاکنون ۱۵ نفر عنوان کرد این افراد از شرکت کنندگان در تظاهرات هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور بوده اند. این در حالی است که پلیس همچنان از کشف و توقیف پنج قبضه سلاح از تظاهرکنندگان اذعان کرده است.

شمارش آرای گزینشگران انتخاباتی در کنگره آمریکا از سرگرفته شد

با از سرگیری نشست کنگره، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا که ریاست این نشست را برعهده داشت، در ابتدای جلسه گفت: امروز یک روز تاریک در تاریخ کنگره ایالات متحده بوده است.

وی افزود: خشونت از طرف ماموران اجرای قانون تحت فشار قرار گرفت و اکنون ساختمان کنگره امن است و کار مردم ادامه دارد.

رئیس سنای آمریکا ادامه داد: ما خشونتی را که در اینجا رخ داد، در قوی‌ترین شکل محکوم می کنیم. کسانی که امروز در پایتخت ما ویرانی کردند، برنده نشدند. خشونت هرگز پیروز نمی‌شود،  آزادی پیروز می‌شود.

سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا هم پس از این اظهارات پنس، گفت: سنای ایالات متحده مرعوب نخواهد شد. نمی‌تواند ما را از این سالن با گردن‌کلفتی، غارتگری و تهدید بیرون کنید.

وی افزود:  ما در برابر بی قانونی یا ترساندن تعظیم نخواهیم کرد. ما به پست‌های خود برگشتیم ما به وظیفه خود طبق قانون اساسی و برای ملت عمل خواهیم کرد.

رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا ادامه داد: ما امشب قصد انجام آن را داریم. ما این وظیفه عالی را بیش از دو قرن است که هر چهار سال انجام داده‌ایم. کشور ما در جنگ، صلح یا تحت هر نوع تهدید حتی در طی یک شورش مسلحانه و یک جنگ مدنی، دموکراسی را حفظ کرده است.

سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا هم پس از همتای جمهوری‌خواه خود در سخنانی گفت: کسانی که اقدامات مذموم امروز را انجام دادند ، آشوبگران ، شورشیان ، اراذل و اوباش و تروریست های داخلی بودند.

وی افزود: آنها نماینده آمریکا نیستند، آنها افراط گرایانی خشن بودند که سعی در تصرف کنگره داشتند. آنها باید به طور کامل تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

این سناتور دموکرات تاکید کرد: اما امشب دموکراسی پیروز خواهد شد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در نشست مجلس نمایندگان برای بررسی این اظهارات گفت: حمله شرم آور امروز به دموکراسی ما - که در بالاترین سطح دولت به آن آلوده بودند- نباید ما را از مسئولیت خود در قبال قانون اساسی منصرف کند.

وی تاکید کرد: امشب ، ما با صدور گواهینامه انتخاب رئیس جمهوری منتخب جو بایدن پیش خواهیم رفت.

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه