ارسال به دیگران پرینت

وکیل ترامپ | مایک پنس به اتهام خیانت تیرباران شود

وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده که مایک پنس معاون رئیس جمهوری به اتهام خیانت به علت خودداری از پذیرش دادنامه ای که به وی اختیار تغییر نتیجه انتخابات اخیر را می داد، دستگیر و تیرباران شود.

 وکیل ترامپ  |   مایک پنس به اتهام خیانت تیرباران شود

به گزارش روزنامه دیلی میل؛ لین وود وکیل ترامپ از پنس درخواست کرده بود نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) را که به پیروزی جو بایدن در برابر ترامپ منجر شد،  در نشست چهارشنبه آینده (۱۷ دی ماه) کنگره برای تائید آرای مجمع رای دهندگان (الکترال کالج)  تغییر دهد. کالج انتخاباتی ماه گذشته (دسامبر) بر پیروزی ۳۰۶ به ۲۳۲ بایدن در برابر ترامپ صحه گذاشت. 

پنس به عنوان رئیس سنا و ناظر بر نشست روز چهارشنبه، برنده نهایی رقابت ۲۰۲۰ را برای کاخ سفید اعلان خواهد کرد. وود و دیگران از پنس درخواست کرده اند به رغم نداشتن اختیار برای تغییر نتیجه نشست کنگره که تائید کننده نهایی پیروزی بایدن رئیس جمهوری منتخب خواهد بود، در این روند مداخله و آن را تغییر دهد.

ترامپ و متحدانش تاکنون حدود ۵۰ شکایت و دادنامه در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده اند که تقریبا همه آنها رد شده است.  این وکیل معتقد به تئوری توطئه که در صدر ادعاهای ترامپ در مورد وقوع تقلب در انتخابات قرار دارد، با این درخواست تازه موجب جنجال در فضای سیاسی و رسانه ای آمریکا شده است و ظاهرا قصد دارد به کارزار علیه نتیجه انتخابات ادامه دهد. او روز جمعه در توئیتر نوشت: در صورت بازداشت پنس برای محاکمه به اتهام خیانت و محکوم شدن به تیرباران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه به تلاش برای حفظ نتیجه انتخابات ادامه خواهد داد.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه، دادگاه محلی تگزاس را به رد کردن شکایت لوئی گومرت نماینده جمهوری خواه این ایالت وادار کرد که در آن از پنس به عنوان متهم خواسته شده بود به رغم داشتن نقش تشریفاتی در نشست چهارشنبه آینده، با اجرای قانون ۱۸۸۷ و به کار گیری اختیار ویژه تعیین کند که کدام آراء برای هر ایالت شمارش شود. اعضای مجلس نمایندگان و سنا، مجاز به رد آرای ایالت ها هستند.

اما پنس این پیشنهاد را که به وی حق می داد در هنگام ریاست بر نشست 6 ژانویه کنگره برای نهایی کردن نتیجه انتخابات،  آرای ایالت هایی را که بایدن در آنها برنده شده بود برای ترامپ در نظر بگیرد، رد کرده است.

وود اخیرا خواستار بازداشت برایان کمپ فرماندار جمهوری خواه ایالت جورجیا شده و از مردم این ایالت درخواست کرده بود که انتخابات میان دوره ای آتی سنا را تحریم کنند که تعیین کننده حزب مسلط بر سنا خواهد بود. وی گفته بود کمپ تنها به ظاهر جمهوری خواه است و در تقلب گسترده انتخاباتی ادعایی ترامپ، همدست دمکرات ها بوده است.

در حالی که شماری زیادی از مقام های مستقل و غیر وابسته به ۲ حزب عمده و جمهوری خواهان تائید کرده اند که تقلبی در رقابت سوم نوامبر رخ نداده که منجر به تغییر نتایج انتخابات شود، ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری بازنده در انتخابات مجدد در تقریبا ۳۰ سال گذشته، مدعی تقلب گسترده در رای گیری شده است.

یکی از این افراد ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری پیشین دولت ترامپ بوده هفته پیش کناره گیری کرد و گفته دلیلی برای انتصاب مشاور ویژه برای بررسی ادعاهای رئیس جمهوری در باره این انتخابات نمیبیند.

بر اساس نظام پیچیده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پس از یکسال کارزار انتخاباتی میان حزبی و مشخص شدن نامزد نهایی 2 حزب دموکرات و جمهوریخواه، آرای مردم در روز برگزاری انتخابات در سوم ماه نوامبر به صندوق ها ریخته می شود. پس از پایان یافتن رای گیری در تمامی ایالت ها، تا 2 هفته پس از پایان انتخابات، نتایج آرا  باید به تصویب و تایید نهایی برسد.

آنگاه نوبت به رای گیری  «مجمع گزینشگران» موسوم به «کالج انتخاباتی» می رسد که در ۱۴دسامبر (۲۴ آذر ماه) گذشته برگزار شد و بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب مردم آمریکا برگزیدند.

پس از آن، نتایج رای گیری کالج الکترال به واشنگتن فرستاده می‌شود تا به طور رسمی در جلسه مشترک ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره به ریاست پنس معاون رئیس جمهوری وقت، شمارش شود. دوره ریاست جمهوری جو بایدن از روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) با برگزاری مراسم سوگند آغاز خواهد شد.

تارنمای اندیشکده آمریکایی «پولیتیکو» در این باره نوشته است: پنس درخواست شماری از جمهوریخواهان افراطی را مبنی بر اعلام پیروزی ترامپ به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا به جای بایدن در آخرین جلسه نمادین و تشریفاتی ششم ماه ژانویه (۱۷ دی ماه) شمارش آرای هیات گزینشگران، رد کرده است. 

تعدادی از جمهوریخواهان تندرو سه شنبه گذشته دادخواستی به دادگاه فدرال ایالت تگزاس ارائه کردند تا با تنفیذ اختیارات قانونی به پنس معاون ترامپ، او  بتواند در آخرین تلاش باقی مانده برای تغییر نتیجه آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ را در نشست 6 ژانویه، برنده انتخابات اعلام کند.

تارنمای خبری «هیل» (TheHill) نوشت: گروهی از جمهوریخواهان هوادار ترامپ، دادخواستی برای پنس به دادگاه ارائه کرده اند تا به نحوی وی در آخرین جلسه نمادین و تشریفاتی ششم ماه ژانویه ،در شمارش آرای هیات گزینشگران در کنگره، رای برنده را به جای بایدن برای ترامپ بخواند.

شبکه خبری سی ان ان گفت: رئیس جمهوری آمریکا از اینکه پنس کار چندانی برای تغییر آرای انتخابات آمریکا به نفع وی انجام نداده، قویا  گلهمند است

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه