ارسال به دیگران پرینت

آخرین وضعیت نتایج سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

رقابت در سنا برای تعیین سرنوشت ۳۵ کرسی برگزار شده است و گرچه برخی ایالات اکثر نتایج آراء را در روز انتخابات اعلام می‌کنند.

آخرین وضعیت نتایج سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنا آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر دو ۴۷ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم‌اکنون در دست جمهوری‌خواهان است، به دست خواهد گرفت.

در صورتیکه جو بایدن بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود، دموکرات‌ها برای به دست آوردن کنترل سنا تنها به سه کرسی نیاز خواهند داشت زیرا در این شرایط معاون بایدن می‌تواند یک رأی به نفع دموکرات‌ها بدهد.

رقابت در سنا برای تعیین سرنوشت ۳۵ کرسی برگزار شده است و گرچه برخی ایالات اکثر نتایج آراء را در روز انتخابات اعلام می‌کنند، اما اعلام نتایج برخی دیگر از ایالات به دلایل داشتن آراء غیرحضوری صندوق‌های پستی و مراکز رأی‌گیری زودهنگام، ممکن است چندین روز به طول انجامد.

تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات فعلی کنگره به رأی گذاشته شده بود و نتایج اولیه مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از آن است که دموکرات‌ها که در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان را برعهده داشتند، ۱۹۰ کرسی را به دست آورده و جمهوری‌خواهان موفق به کسب ۱۸۱ کرسی شده‌اند. دموکرات‌ها برای حفظ کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به ۲۱۸ رأی نیاز دارند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه