ارسال به دیگران پرینت

پنتاگون | وزارت خارجه آمریکا فروش بمب هدایت‌شونده به عربستان را تأیید کرد

پنتاگون خبر داده که وزارت خارجه آمریکا فروش سه هزار بمب هدایت‌شونده و چند تجهیزات نظامی دیگر به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

پنتاگون  |   وزارت خارجه آمریکا فروش بمب هدایت‌شونده به عربستان را تأیید کرد

در حالی که «دونالد ترامپ» واپسین روز‌های ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز سه‌شنبه خبر داد که وزارت خارجه آمریکا فروش سه هزار بمب هدایت شونده و چند تجهیزات نظامی دیگر به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، اگرچه وزارت خارجه آمریکا فروش این بسته تسلیحاتی به عربستان را تأیید کرده اما این بدان معنا نیست که قراردادی بین طرفین امضا یا مذاکراتی بین آنها انجام شده و فروش این تجهیزات احتمالی است.

پنتاگون گفته این بسته شامل سه هزار بمب کم قطر جی‌‌بی‌‌یو-۳۹، کانتینر، تجهیزات پشتیبانی، یدکی و دیگر تجهیزات پشتیبانی فنی است.

پنتاگون همچنین گفته که شرکت «بوئینگ»، پیمانکار اصلی فروش این تسلیحات به عربستان خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته، آژانس همکاری امنیتی-دفاعی پنتاگون روز سه‌شنبه در خصوص فروش این بسته به عربستان، کنگره را با خبر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مدعی شده که فروش تسلیحات به عربستان که بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکا است را متوقف خواهد کرد تا به ریاض به منظور پایان دادن به جنگ یمن فشار آورد.

از سوی دیگر برخی از اعضای کنگره از جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته و بسیاری از غیر‌نظامیان را قتل عام کرده به خشم آمده‌اند.

برخی از قانونگذاران آمریکایی اوایل سال ۲۰۲۰ تلاش کردند که فروش جنگنده اف-۳۵ آمریکا به عربستان را متوقف کنند اما نتوانستند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه