ارسال به دیگران پرینت

ارتش یمن برای انجام حملات به عمق خاک عربستان هشدار داد

- سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پی افزایش حملات ائتلاف سعودی به این کشور در بیانیه‌ای نسبت به انجام حملات نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان هشدار داد.

 ارتش یمن برای انجام حملات به عمق خاک عربستان هشدار داد

«یحیی سریع»  روز چهارشنبه گفت: قطعا به تداوم حملات ائتلاف سعودی، محاصره، بستن فرودگاه‌ها و بنادر یمن طی روزهای آینده پاسخ خواهیم داد.

وی به شرکت‌های خارجی حاضر در خاک عربستان سعودی و شهروندان این کشور هشدار داد تا از تأسیسات نظامی و اقتصادی که کاربرد نظامی دارند دوری کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که تأسیسات نظامی و اقتصادی که کاربرد نظامی دارند اهداف مشروعی برای نیروهای یمنی هستند.

سریع افزود: بانک اهداف در عمق خاک عربستان سعودی افزایش یافته است و مناطق نظامی و حساس را در بر می‌گیرد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه