ارسال به دیگران پرینت

مرکل | اروپا و آمریکا باید دوشادوش با بحران‌های جهانی مقابله‌ کنند

صدراعظم آلمان با اشاره به اهمیت مناسبات اروپا و آمریکا، بر لزوم همکاری دوجانبه برای مقابله با بحران‌های بزرگ جهانی مانند همه‌گیری کرونا و مقابله با تروریسم تاکید کرد.


مرکل  |  اروپا و آمریکا باید دوشادوش با بحران‌های جهانی مقابله‌ کنند

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی سخنانی بر لزوم از سرگیری همکاری های ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران های جهانی تاکید کرد.

وی امروز (دوشنبه) طی سخنانی گفت: «ما بر اساس تجربیات خود می دانیم که ایالات متحده نقش مهمی در دموکراسی جهان بازی می کند و می دانیم که چه نقش مهمی دوستی بین آمریکا و آلمان برای بهبود مناسبات فراسوی آتلانتیک، برای روابط دوستان اروپا و آمریکا چقدر اهمیت دارد.

اکنون مردم ایالات متحده انتخاب خود را کرده اند. من از صمیم قلب پیروزی در این انتخابات را به «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تبریک می گویم.

جو بایدن چندین دهه تجربه روابط خارجی را با خود دارد، او آلمان و اروپا را به خوبی می شناسد. من دیدارها و گفت‌وگوهای خوب و مثبتی با وی را به یاد می آورم.

همچنین این پیروزی را به «کامالا هریس» معاون اول رئیس جمهوری جدید را تبریک می گویم. وی به عنوان نخستین زنی که این سمت را عهده دار می شود و به عنوان فردی که از کودکی مهاجرت را چشیده است، می تواند مثال خوبی برای فرصت ها در آمریکا باشد. امیدوارم با او از نزدیک آشنا شوم.

دوستی کشورهای ما به چندین دهه پیش باز می گردد. بسیاری از شهروندان ما همانند بسیاری از آمریکایی ها این همکاری را تجربه کرده اند، این گوهر مشترک ماست.

ما خواهان ادامه این همکاری هستیم تا نسل های جدیدی از آلمان ها، اروپایی ها و آمریکایی ها را در کنار هم ببینیم. ما در ناتو همپیمان هستیم، حامی ارزشهای مشترک دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق فردی هستیم و منافع مشترک داریم.

ایالات متحده و آلمان به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بر بزرگترین چالش های زمانه پیروز شوند؛ شانه به شانه با بحران هایی مانند همه گیری کرونا، گرم شدن زمین و پیامدهای جهانی آن و تروریسم مقابله کنند و شانه به شانه از اقتصاد جهانی و بازار آزاد دفاع کنند، اینها پایه های مناسبات دو سوی آتلانتیک هستند.

ما اروپایی ها می دانیم که در سده بیست و یکم باید مسئولیت های جدیدی را بر عهده بگیریم، در هر حال آمریکا مهمترین هم پیمان ما باقی خواهد ماند. از ما انتظار می رود که برای دفاع از امنیت خود موضع قویتری اتخاذ کرده و نقش خود را در تحولات بین المللی ایفا کنیم. ما مدتهاست که در این مسیر گام نهاده ایم.»

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه