ارسال به دیگران پرینت

سکوت معنی‌دار نتانیاهو ومتحدان عربش در تبریک به بایدن

با وجود اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی حکام عرب حاشیه خلیج فارس که اخیرا روابط خود را در سایه دونالد ترامپ با رژیم صهیونیستی کرده‌اند، تاکنون نسبت به شکست دونالد ترامپ سکوت اختیار کرده‌اند.

سکوت معنی‌دار نتانیاهو ومتحدان عربش در تبریک به بایدن

رسانه‌های صهیونیستی پیش بینی‌کرده‌اند که نتانیاهو در انتظار اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری است و از هرگونه اظهار نظری نسبت به پیروزی بایدن خودداری کرده است.

اقدام نتانیاهو پس از آن انجام می‌شود که براساس گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای بایدن به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی با ایران که رژیم صهیونیستی مخالف سرسخت آن است، باز خواهد گشت و از سوی دیگر، رییس جمهوری منتخب آمریکا مخالف توسعه شهرکسازی‌های صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است.

همچنین ترامپ از جمله رییسان جمهوری آمریکا بود که بیشترین خدمت را به رژیم صهیونیستی انجام داد.

ترامپ بیت المقدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و در تاریخ ۱۴ ماه مه ۲۰۱۸، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد.

وزارت خارجه آمریکا متعاقبا در گام دیگری اعلام کرد: سرکنسولگری و سفارت آمریکا در بیت المقدس به عنوان یک مرکز دیپلماتیک واحد از تاریخ ۴ مارس ۲۰۱۹ ادغام می‌شوند.

ترامپ همچنین جولان اشغالی سوریه را نیز به عنوان بخشی از سرزمین های تحت کنترل رژیم صهیونیستی رسمیت داد.

بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ گام دیگر آمریکا در نادیده گرفتن جایگاه حقوقی فلسطین بود. آمریکا همچنن در گام دیگری به منظور تحمیل حداکثر فشار بر دولت خودگردان فلسطین برای قبول کردن شروط واشنگتن در روند سازش با رژیم صهیونیستی، کمک های سالانه خود به آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» را قطع کرد.

تمامی این اقدامات در حالی صورت می گیرد که ترامپ از زمان به قدرت رسیدن، طرح «معامله قرن» را برای پایان بخشیدن به مسئله فلسطین و عادی سازی کامل روابط عربی – اسرائیلی مطرح کرد و کشورهای عربی را برای پذیرش آن تحت فشار قرار داد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه