ارسال به دیگران پرینت

نامزدهای دو حزب دیگر شرکت‌کننده در انتخابات آمریکا چقدر رای آوردند؟

جو جورگنسن (Jo Jorgensen) و هاوی هاوکینز (Howie Hawkins) نیز از سوی احزاب آزادیخواه و سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند. پس از شمارش حدود ۸۵ درصد آراء ریخته شده، جورگنسن نامزد حزب آزادیخواه و معاونش اسپایک کوهن تاکنون نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأی یعنی ۱.۱ آراء شمارش شده در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورند. هاوکینز، نامزد حزب سبز و معاونش آنجلا نیکول واکر اقبال کمتری داشته و سهمشان از آراء آمریکایی‌ها، کمی بیش از ۳۱۵ هزار رأی بوده است.


 نامزدهای دو حزب دیگر شرکت‌کننده در انتخابات آمریکا چقدر رای آوردند؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امسال نیز مانند دوره‌های گذشته در انحصار دو حزب سرخ و آبی جمهوریخواه و دموکرات بود و نامزدهای دو حزب آزادیخواه و سبز آمریکا امسال نیز همانند دوره‌های گذشته اقبالی در تغییر چرخه سنتی تعیین رئیس‌جمهوری نداشته و در برابر «سرخابی ها» عملا هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.

علاوه بر جو بایدن و دونالد ترامپ که به ترتیب احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه را در انتخابات ۱۳ آبان نمایندگی کردند، جو جورگنسن (Jo Jorgensen) و هاوی هاوکینز (Howie Hawkins) نیز از سوی احزاب آزادیخواه و سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند.

گر چه تمامی توجهات عمومی و رسانه‌ای به رقابت سرخابی‌ها معطوف شده، با این حال سبزها و آزادیخواهان نیز توانسته‌اند تاکنون و پس از شمارش حدود ۸۵ درصد آراء ریخته شده، سهمی هرچند ناچیز را به خود اختصاص دهند.

جورگنسن و معاونش اسپایک کوهن تاکنون نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأی یعنی ۱.۱ آراء شمارش شده در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورند. شایان ذکر است که حزب آزادیخواه از لحاظ فکری به حزب جمهوری‌خواه نزدیک بوده، بر اولویت آزادی‌های فردی تأکید می‌کند و در این دوره برای نخستین بار، یک نامزد زن را برای تصدی پست ریاست جمهوری وارد گود کرده است.

ران پاول نماینده پیشین مجلس آمریکا و پسرش رند پاول سناتور کنونی ایالت کنتاکی با وجود عضویت در حزب جمهوری‌خواه از چهره‌های شاخص این جریان فکری به شمار می‌روند.

جورگنسن پیش‌تر در جمع هواداران خود گفته بود: شما ترامپ، بایدن و افراد مشابهی را که در هر چهار سال دروغی مشابه بگویند، نمی‌خواهید.

گری جانسون در دوره پیش توانست نزدیک به چهار و نیم میلیون رأی (۳.۳% آراء) را برای حزب خود کسب کند.

هاوکینز و معاونش آنجلا نیکول واکر اقبال کمتری داشته و سهمشان از آراء آمریکایی‌ها، کمی بیش از ۳۱۵ هزار رأی بوده است.

نامزد حزب سبز که در طیف لیبرال بر مسائل محیط زیستی تأثیرگذار است، چندی پیش احزاب عمده این کشور را متهم کرد که از پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان امتناع می‌کنند.

هاوکینز در توییت هایی جنگ‌های بی‌پایان را برآمده از ساختار اقتصاد رقابتی سرمایه‌داری دانست و نوشت: لازمه صلح دائمی، جایگزینی سرمایه‌داری با اکوسوسیالیسم است.

به نوشته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان، ایالات‌متحده می‌تواند با استفاده از ثروت خود به جای دشمن ساختن کشورهای دیگر، بر دوستان خود بیفزاید و به جای آنکه ابرقدرت امپریالیست باشد، ابرقدرت بشردوست جهان شود.

در دوره پیش جیل استاین نامزد حزب سبز شده بود و توانست پس از خاتمه شمارش آراء بیش از یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار رأی (۱.۱% آراء) به دست آورد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه