ارسال به دیگران پرینت

ترامپ: خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم | تقلب شده است

رئیس جمهوری آمریکا نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب جمهوری خواه صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی با ادعای پیروزی در انتخابات گفت: از مردم آمریکا تشکر می کنم که میلیون ها نفر به من رای دادند.

ترامپ: خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم | تقلب شده است

 دونالد ترامپ و همراهانش که بدون ماسک حضور یافته بود، افزود: خودمان را برای یک جشن بزرگ آماده می کنیم و انتخابات را در ایالت هایی بردیم که انتظارش را داشتیم.
وی برغم آنکه نتایج شمارش آرا در برخی ایالت های حساس اعلام نشده است،ادعا کرد که در برخی از این ایالت های حساس مثل جورجیا و کارولینای شمالی برنده شده است .

ترامپ در ادامه اظهارات خود که ساعاتی پیش توئیتر و فیس بوک به آن واکنش نشان داده و به آن برچسب زدند، درباره ایالت های باقی مانده پنسیلوانیا و میشیگان ادعای  برتری نسبت به رقیب دموکرات خود کرد و گفت: در این ایالت ها از لحاظ آرا جلو هستم.
وی افزود که (رقیب)حرف هایی میزند که نشان از باخت در انتخابات دارد و می گوید که می خواهند به دادگاه مراجعه کنند. این همان  چیزی بود که من از روز اول گفتم. انتخابات تمام شد و این یک تقلب بود. ما جشن خواهیم گرفت . من رک بگویم که این انتخابات را بردیم و این یک روزبزرگی است.

ترامپ تاکید کرد که وی به دیوان عالی مراجعه خواهد  کرد تا اجازه افزودن برگه های آرا پس از بستن شدن محل های اخذ رای را ندهد. 

وی گفت:‌این یک لحظه ناراحت کننده ای برای آمریکایی هاست و یک تقلب است.
ترامپ قبلا نیز نسبت به شمارش آراء پستی که بعد از پایان رای گیری به مراکز رای گیری برسند، اعتراض کرده بود و گفته بود که آرایی که بعد از پایان انتخابات می رسند، نباید شمرده شوند ولی تعدادی از ایالت ها گفته اند که کار شمارش آن آرا را که مهر زمان آنها قبل از پایان انتخابات باشد،‌انجام خواهند داد .
بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز  که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد

** مایک پنس: ما در مسیر پیروزی قرار داریم
مایک پنس معاون رئیس جمهوری امریکا نیز در سخنانی کوتاهی گفت: از اینکه رای دهندگان آمریکایی برای چهار سال دیگر به دونالد ترامپ رای دادند تشکر می کنم.
وی افزود که از تمامیت  آرا انتخاباتی در آمریکا  محافظت خواهد کرد و گفت : ما در مسیر پیروزی قرار داریم و بار دیگر آمریکا را سربلند خواهیم کرد.

 انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار شد.هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی بیش از 102نفر آرای خود را بصورت پستی داده بودند. 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه