ارسال به دیگران پرینت

انتخابات 2020 | کدام بخش‌های آسیا خواهان برد ترامپ هستند؟

اولویت هنگ‌کنگ رئیس‌جمهوری در آمریکا است که "ضربه سختی به حزب کمونیست چین" بزند. بیشتر مردم تایوان نیز خواهان ریاست جمهوری ترامپ هستند.

انتخابات 2020  |  کدام بخش‌های آسیا خواهان برد ترامپ هستند؟

دونالد ترامپ یک رئیس‌جمهور آمریکایی با حمایت گسترده بین‌المللی نیست.

بی‌بی‌سی در گزارشی با نام "کدام آسیایی‌ها خواهان برد ترامپ هستند"، در مورد نگرش مردم مناطق و کشورهای هنگ‌کنگ، تایوان، ویتنام و ژاپن در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ و بایدن نوشت. 

به گزارش عصر ایران، ترامپ با پیگیری علنی سیاست "اول آمریکا" به نیمی از مردم جهان توهین کرده است. در این سیاست ترامپ رهبران اروپا را ضعیف خواند و مکزیکی‌ها را متجاوز. او حتی در مواقعی کل قاره آفریقا را ندید گرفت و نفی کرد.

اما برای برخی از آسیایی‌های جنوب شرقی، دشمنی با چین به معنای آن است که آنها تمایل به پشتیبانی از ترامپ دارند.

هنگ‌کنگ: "تنها ترامپ می‌تواند به حزب کمونیست چین ضربه بزند"

هنگ‌کنگ در سال گذشته و پس از تظاهرات گسترده دموکراسی‌خواهی و ضدچینی با برخورد و سرکوب شدید پکن مواجه شد. کمی بعد قانون جدید امنیتی از سوی چین برای مجازات جدایی‌طلبان یا تضعیف‌کنندگان حاکمیت پکن برای هنگ‌کنگ وضع شد. چین منطقه خودمختار هنگ‌کنگ را تحت حاکمیت و خاک خود می‌داند.

"اریکا یوئن" یک فعال سیاسی و بازرگان هنگ‌کنگی در این باره گفت: زمانی که ترامپ 4 سال پیش انتخاب شد، فکر می‌کردم آمریکا دیوانه شده است. من همیشه از دموکرات‌ها طرفداری می‌کردم اما حالا من و بسیاری از معترضان هنگ‌کنگی از ترامپ حمایت می‌کنیم.

این فعال هنگ‌کنگی در این باره گفت: اولویت هنگ‌کنگ رئیس‌جمهوری در آمریکا است که "ضربه سختی به حزب کمونیست چین" -موسوم به (CCP)- بزند". این تنها چیزی است که معترضان هنگ‌کنگی به آن امید دارند.

این امیدها با انتقادات جدی رئیس‌جمهور آمریکا از چین به ویژه در باره شرایط هنگ‌کنگ تقویت شده است.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، کنگره آمریکا قوانینی را برای حمایت از شرایط هنگ‌کنگ تصویب کرد. براساس یکی از این قوانین وزارت خارجه آمریکا وظیفه دارد که هر سال یک بار اعلام کند که آیا هنگ‌کنگ برای داشتن رابطه تجاری با واشنگتن به اندازه کافی از خودمختاری برخوردار است یا خیر. براساس این قانون، تعرفه‌های تجاری که علیه چین اعمال شده، شامل حال هنگ‌کنگ نمی‌شود. آمریکایی‌ها همچنین تحریم‌هایی را علیه "کری لام" مدیر اجرایی منطقه هنگ‌کنگ و دیگر مقامات رده بالای این منطقه و سرزمین اصلی چین به دلیل سرکوب معترضان هنگ‌کنگی اعمال کردند.

"جو بایدن" رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری نیز از "مجازات" چین به دلیل اقداماتش علیه هنگ‌کنگ سخن گفته و جمله‌اش در مورد  "شی جین‌پینگ" به عنوان " قلدر" معروف است.

اما "یوئن" به عنوان فعال سیاسی و اقتصادی در این باره گفت که تفاوت بین دو کاندیدا این است که دولت ترامپ "اولین دولتی است که حزب کمونیست چین را برای جهان مضر شناخت".

وی افزود: من نمی‌دانم چرا دولت اوباما و کلینتون این موضوع را تشخیص نداد. آنها بسیار ساده‌لوح بودند و فکر می‌کردند که حزب کمونیست چین راهی دموکراتیک را انتخاب می‌کند و به یک جامعه مدرن تبدیل خواهد شد. الان ثابت شده که این این تفکر درست نبوده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه