ارسال به دیگران پرینت

اشرف غنی | موفقیت روند صلح با حملات طالبان خدشه‌دار می‌ شود

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که حملات طالبان موفقیت صلح را خدشه‌دار کرده است و ادامه خشونت‌ها نیز این روند را با چالش‌های جدی روبرو می‌کند.


اشرف غنی  |  موفقیت روند صلح با حملات طالبان خدشه‌دار می‌ شود

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در بیانیه‌ای گفت که حملات طالبان بیانگر رویکرد جنگ‌طلبانه این گروه است که امیدها برای پایان جنگ و موفقیت روند صلح را خدشه‌دار می‌کند.

وی افزود: ادامه حملات و خشونت‌های طالبان، تلاش های صلح که از سوی دولت افغانستان و متحدان بین‌المللی آن به پیش برده می‌شود را با چالش‌های جدی روبرو خواهد کرد.

غنی در ادامه نیز بار دیگر از طالبان خواست تا درخواست دولت افغانستان برای آتش‌بس را بپذیرد و فرصت بوجود آمده برای صلح را ضایع نکند.

درگیری‌های نیروهای امنیتی افغان و طالبان در حالی در بیش از 20 ولایت افغانستان جریان دارد که تیم‌های مذاکره کننده دو طرف با گذشت بیش از یک ماه از آغاز مذاکرات هنوز درباره کارشیوه گفت‌وگوها نیز موافقت نکرده‌اند.

براساس گزارش‌ها اختلافات اصلی دو طرف درباره پافشاری طالبان بر مبنا قرار گرفتن فقه حنفی و نیز توافقنامه قطر در مذاکرات بین‌الافغانی است و دولت نیز با هر دو موضوع مخالف بوده و گزینه‌های جایگزینی را نیز پیشنهاد کرده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه