ارسال به دیگران پرینت

سعد الحریری | مواضعم با «میشل عون» یکی است؛ طرح فرانسه تنها و آخرین فرصت است

نخست‌وزیر پیشین لبنان پس از دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، طرح پیشنهادی فرانسه را آخرین و تنها فرصت برای نجات لبنان خواند.


سعد الحریری  |   مواضعم با «میشل عون» یکی است؛ طرح فرانسه تنها و آخرین فرصت است

«سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان «المستقبل» که هفته گذشته برای دور جدید نخست‌وزیری اعلام آمادگی کرد، امروز (دوشنبه) با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ «بعبدا» دیدار کرد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، الحریری پس از دیدار با عون گفت: طرح «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تنها و آخرین فرصت باقی مانده برای توقف فروپاشی لبنان و بازسازی بیروت است، همه این را می‌دانند و آگاهند که وقتی نداریم تا بخواهیم آن را برای جدال‌های سیاسی از دست بدهیم.

وی افزود، به اطلاع رئیس‌جمهور رسانده که هیأتی ارتباط با تمام گروه‌های سیاسی می‌فرستد تا اطمینان پیدا کند که آنها به تمام بندهای طرح فرانسه متعهد هستند.

الحریری تأکید کرد: بر بیداری احزاب سیاسی تکیه دارم، مواضع من با رئیس‌جمهور یکی است و همین موضوع مرا تشویق می‌کند تا با این ابتکار عمل (طرح فرانسه) جلو بروم.

انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست منجر به استعفای دولت «حسان دیاب» شد و پس از آن تلاش «مصطفی ادیب» برای تشکیل دولت به جایی نرسید.

رئیس جمهور فرانسه طی این مدت دو بار به لبنان سفر کرد تا بتواند دولت مورد نظر خود را تشکیل دهد، با این حال احزاب و جریان‌های سیاسی بر سر دولت و کابینه پیشنهادی مصطفی ادیب، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه به توافق نرسیدند و او از این مأموریت کناره‌گیری کرد.

بعد از رویداد، رئیس جمهور فرانسه ششم مهر ضرب‌الاجل چهار الی شش هفته‌ای دیگر به سیاستمداران لبنان داد تا بتوانند دولت تشکیل دهند. پاریس گفته دریافت کمک مالی از بیرون، منوط به تشکیل دولت و اجرای اصلاحات مورد نظر فرانسه و برخی کشورهای غربی است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه