ارسال به دیگران پرینت

اختلاف بایدن و ترامپ در نظرسنجی ها به ۱۴ درصد رسید

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی ملی در آمریکا نشان می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات‌ها از زمان برگزاری مناظره نخست نامزدهای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با اختلاف ۱۴ درصد از دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد جمهوریخواهان جلو افتاده است.

اختلاف بایدن و ترامپ در نظرسنجی ها به ۱۴ درصد رسید

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی ملی در آمریکا نشان می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات‌ها از زمان برگزاری مناظره نخست نامزدهای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با اختلاف ۱۴ درصد از دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد جمهوریخواهان جلو افتاده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری ان بی سی نیوز، نظرسنجی جدید این شبکه خبری که با همکاری روزنامه وال استریت ژورنال انجام شده نشان می دهد که رای دهندگان به نسبت دو به یک احساس خوبی نسبت به ریاست جمهوری احتمالی جو بایدن دارند.

این نظرسنجی دو روز بعد از مناظره سه شنبه شب که ان بی سی نیوز در گزارش خود «غیرواقعی» و «پر از توهین» توصیف کرده اما قبل از اعلام تست مثبت کرونای ترامپ و بستری شدن او در مرکز پزشکی نظامی والتر رید منتشر شده است.

ای نتایج نشان داد: ۵۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی اکنون از بایدن و فقط ۳۹ درصد از ترامپ حمایت می کنند. این نتایج اختلاف دو نامزد را ۱۴ نقطه نشان می دهد. در نظرسنجی که قبل از مناظره برگزار شد، این اختلاف ۸ درصد بود بنابراین نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال افزایش اختلاف دو نامزد درحمایت مردمی را نشان می دهد.

اما اختلاف ۱۴ درصدی همچنین بیشترین میزان پیشتازی بایدن را در نظرسنجی های انجام شده ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال نسبت به ترامپ نشان می دهد. در نظرسنجی این شبکه و روزنامه آمریکایی که در ژوئیه (تیر) گذشته انجام شد، این اختلاف ۱۱ درصد بود.

«جف هورویت» کارشناس افکارسنجی دموکرات ها در انجمن تحقیقاتی هارت، گفت: روشن است که بازنده اصلی مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ بود و دستکم برای دوره ای کوتاه جایگاه او را در مقابل جو بایدن تخریب کرده است.

مک اینتارف، نظرسنج جمهوریخواهان هشدار داده این نظرسنجی می تواند بعد از مناظره «شوک به سیستم» باشد. برای مثال دموکرات ها در حمایت حزبی رای دهندگان ۹ درصد امتیاز بیشتری کسب کردند که در مقایسه با نظرسنجی های قبلی که این میزان ۵ و ۶ درصد بود افزایش نشان می داد.

مک انیتارف در نتیجه گفت رقابت ها می تواند به اختلاف ۸ یا ۹ نقطه ای که در چند ماه گذشته شاهد بودیم باز گردد که همچنان وضعیت دشواری برای رئیس جمهور در حال خدمت آن هم فقط چهار هفته قبل از روز انتخابات است.

بیشترین میزان کاهش حمایت از ترامپ نزد افراد مسن بود که اکنون ۶۷ درصد از آنها از بایدن و ۳۵ درصد از ترامپ حمایت می کنند و زنان حومه نشین که ۵۸ درصد از بایدن و ۳۳ درصد از ترامپ حمایت می کنند.

مردان ۵۰ سال و به بالا در تازه ترین نظرسنجی به طور متوسط با اختلاف یک درصد حمایت بیشتری از بایدن می کنند. در نظرسنجی قبل از مناظره ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال این اختلاف ۱۳ درصدی بود.

ان بی سی نیوز نوشت: در رابطه با مناظره ای که توهین، قطع صحبت های طرف مقابل، دروغ و حملات شخصی مشخصه آن را تشکیل می داد و بیشتر آنها از طرف شخص رئیس جمهوری بود، ۴۹ درصد از رای دهندگان گفتند بایدن عملکرد بهتری در مناظره داشت.

در مقابل فقط ۲۴ درصد عملکرد ترامپ درمناظره را قبول داشتند و ۱۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد هیچ کدام از نامزدها خوب نبود.

۱۹ درصد از رای دهندگان گفتند بعد از مناظره به احتمال بیشتری از بایدن حمایت می کنند و تنها ۶ درصد همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

اکثریت ۷۳ درصدی گفتند این مناظره تاثیری در رای آنها نداشته است.

از بین ۴۹ درصدی که گفتند بایدن عملکر بهتری در مناظره داشت بسیاری هنگامی که از آنها پرسیدند که به نظر آنها چه چیزی در مناظره مهم بود به تشریح عملکرد ترامپ پرداختنند.

یکی از پاسخ دهندگان گفت: مناظره بازتاب اتفاقات سه وسال نیم گذشته بود و ترامپ نتوانست چیزی درانتقاد از برتری طلبان نژادپرست بگوید، عملکرد او منفی بود و تناسبی با رفتار یک رئیس جمهور نداشت.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد درباره این که کدام نامزد از روحیه بهتری برای ریاست جمهوری برخوردار است ۵۸ درصد بایدن و فقط ۲۶ درصد ترامپ را انتخاب کردند.

این اختلاف درباره مدیریت روابط نژادی (۲۶ درصد)، مدیریت مراقبت های بهداشتی (۱۹ درصد) و مدیریت کرونا (۱۷ درصد) بود.

اما اختلاف دو نامزد در مدیریت اقتصادی که همواره امتیازی برای ترامپ بوده از ۱۰ درصد در قبل از مناظره (۴۸ درصد در مقابل ۳۸ درصد) به ۷ درصد کاهش یافته است و در نظرسنجی جدید ۴۸ درصد مدیریت اقتصادی ترامپ را قبول دارند و ۴۱ درصد با مدیریت اقتصادی بایدن موافق هستند.

در این نظرسنجی ۴۳ درصد از رای دهندگان واجد شرایط عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری را قبول داشتند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال ۲ درصد کاهش نشان میداد.

۴۷ درصد مخالف عملکرد ترامپ بودند که شامل ۵۰ درصدی است که می گویند قویا مخالف عملکرد او هستند.

محبوبیت ترامپ نیز کاهش یافته و از ۴۱ درصد در قبل از مناظره به ۳۹ درصد در نظرسنجی جدید رسیده است.

اما درباره گزینه انتخابی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا و جانشین روث بیدر گینزبرگ، ۳۵ درصد از رای دهندگان واجد شرایط گفتند از او حمایت می کنند و ۳۳ درصد مخالفت کردند و ۳۰ درصد هم گفتند به اندازه کافی از ایمی بارت گزینه جدید شناختی ندارند

در سوال دیگری ۵۰ درصد از رای دهندگان گفتند ترجیح می دهند سنا تصمیم گیری برای تایید نامزد جدید را به بعد ازانتخابات و مشخص شدن نامزد پیروز انتخابات موکول کنند و فقط ۳۸ درصد خواستار رای گیری سنا تا قبل از انتخابات بودند.

نظرسنجی ان بی سی نیوز و ال استریت ژورنال در فاصله زمانی ۳۰ سپتامبر تا اول اکتبر(۱۰-۹ مهر) و ازبین ۸۰۰ نفر از رای دهندگان واجد شرایط انجام شده است. این نظرسنجی که عمدتا از طریق تماس تلفنی انجام شد با ضریب خطای مثبت و منفی ۳.۵ درصد بوده است.

اکثر آمریکایی ها فکر می کنند ترامپ می توانست از ابتلا به کووید پیشگیری کند

نظرسنجی رویترز و ایپسوس که نتایج آن روز یکشنبه منتشر شده نشان می دهد بعد از آزمایش مثبت ترامپ، اکثر آمریکایی ها فکر می کنند که او در صورتی که ویروس را جدی تر می گرفت می توانست از ابتلا به کووید-۱۹ پیشگیری کند.

به نوشته روزنامه نیویورک پست این نتایج در بازه زمانی (۳-۲ اکتبر) (۱۲-۱۱ مهر) انجام شده نشان می دهد در بین افراد بزرگسالی که انتظار می رود در انتخابات شرکت کنند ۵۱ درصد به بایدن و ۴۱ درصد به ترامپ رای می دهند. ۴ درصد بقیه نامزد یک حزب ثالث را انتخاب می کنند و ۴ درصد گفتند که هنوز تصمیمی نگرفته اند.

ترامپ بارها جدیت همه گیری را زیر سوال برده و به بایدن را به خاطر استفاده از ماسک مسخره کرده و ابتلای میلیون ها نفر در آمریکا و تعطیلی مدارس و فعالیت های تجاری را زیر سوال برده است.

بیشتر آمریکایی ها همچنان عمیقا نگران ویروس هستند و نتایج نظرسنجی اخیر نشان داد ۶۵ درصد از آنها یعنی از ۹ نفر از هر ۱۰ نفر از دموکرات های رای دهنده و ۵ نفر از هر ۱۰ نفر از رای دهندگان جمهوریخواه موافق این امر هستند که ار ترامپ ویروس را جدی می کرد احتمالا به آن مبتلا نمی شد.

تنها ۳۴ درصد گفتند که فکر می کنند ترامپ حقیقت را درباره ویروس کرونا به آنها گفته است و ۵۵ درصد خلاف این باور را داشتند و ۱۱ درصد گفتند که مطمئن نیستند ترامپ راست گفته باشد.

این نتایج همچنین نشان داد که ۶۷ درصد از آمریکایی ها خواستار گردهمایی های مستقیم تبلیغاتی هستند و ۵۹ درصد می گویند مناظره باید تا بهبود ترامپ به عقب بیفتد.

نظرسنجی رویترز ایپسوس به صورت آنلاین به زبان انگلیسی و در سراسر ایالات متحده و با حضور هزار و پنج نفر از افراد بزرگسال آمریکایی متشکل از ۵۹۶ نفر از رای دهندگان احتمالی انجام شد.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان برای تعیین رئیس جمهوری جدید ومعاون او برگزار می شود.

نتایج نظرسنجی ها از پیشتازی بایدن در ایالت های کلیدی آمریکا حکایت دارد

در تازه ترین مورد، نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و موسسه تحقیقاتی کالج سیِنا که روز شنبه منتشر شده نشان داد بایدن در دو ایالت کلیدی فلوریدا و پنسیلوانیا از ترامپ جلو افتاده است.

۴۷ درصد از رای دهندگان احتمالی در فلوریدا و ۴۹ درصد از رای دهندگان در پنسیلوانیا از بایدن حمایت می کنند در حالی که میزان حمایت رای دهندگان احتمالی در هر دوی این ایالت ها از ترامپ ۴۲ درصد است.

نظرسنجی روز پنجشنبه «ای بی سی نیوز» و روزنامه واشنگتن پست نیز نشان داد که بایدن با ۹ درصد اختلاف در نظرسنجی هفته پیش در ایالت پنسیلوانیا از ترامپ جلوتر بوده است. این در حالیست که هفته پیش نیز نظرسنجی ریل کلیر پلتیکس از پیشتازی ۱.۳ درصدی بایدن در فلوریدا حکایت داشت که درمقایسه با نظرسنجی همین مرکز در ژوئیه گذشته که حمایت از بایدن را ۸.۴ درصد نشان می داد، کاهش داشت.

نظرسنجی هیل- هریس که به دنبال مناظره نخست و قبل از اعلام تست مثبت کرونای ترامپ انجام شد نشان داد که بایدن در نظرسنجی های ملی با اختلاف ۷ درصدی از بایدن پیشی گرفته است. این نتایج افزایش ۲ درصدی را نسبت به نظرسنجی انجام شده در ۱۹ تا ۲۱ سپتامبر (۲۹ تا ۳۱ شهریور) نشان می داد.

در بین شرکت کنندگان در نظرسنجی هیل هریس ایکس، ۵۶ درصد آنهایی که نظاره گر مناظره های انتخاباتی بودند گفتند بایدن عملکرد بهتری نسبت به ترامپ داشت و فقط ۴۳ درصد همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

انتخابات آمریکا اگرچه در برخی ایالت‌ها آغاز شده است اما روز ۱۳ آبان ماه روز رسمی انتخابات اعلام شده است. دونالد ترامپ از طرف حزب جمهوریخواه و جو بایدن از طرف حزب دموکرات نامزدهای اصلی این رقابت‌ به حساب می‌آیند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه