ارسال به دیگران پرینت

ادعای امارات درباره سازش با تل‌آویو و اتهام زنی به ترکیه در لیبی

وزیر خارجه امارات امروز، سه‌شنبه ادعا کرد، معاهده سازش کشورش با رژیم صهیونیستی که با مخالفت گسترده فلسطینی روبه‌رو شد طرح‌های الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری را متوقف کرد.

ادعای امارات درباره سازش با تل‌آویو و اتهام زنی به ترکیه در لیبی

به نقل از اسکای نیوز، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در برابر هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد، درخواست برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۶۷ و به پایتختی قدس شرقی درخواستی ثابت است.

بن زاید درباره توافق سازش کشورش با رژیم صهیونیستی این‌گونه ابراز عقیده کرد: کشورم توانست از طریق امضای معاهده صلح با اسرائیل عملیات الحاق را متوقف کند و چشم‌اندازهایی گسترده برای تحقق صلح فراگیر در منطقه بگشاید!

او اضافه کرد: امیدواریم معاهده "صلح" فرصتی برای ازسرگیری مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها فراهم کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی امارات ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد معاهده مذکور چشم‌اندازهای فکری جدیدی در منطقه بگشاید.

وزیر خارجه امارات همچنین بدون اشاره به نقش جنگ‌افروزانه کشورش، مداخله ترکیه در لیبی را عامل افزایش بحران انسانی در این کشور آفریقایی دانست.

او افزود: ما نگران مداخله نظامی ترکیه در لیبی هستیم زیرا باعث افزایش بحران انسانی و نابودی تلاش‌ها با هدف دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز در این کشور و کل منطقه می‌شود.

عبدالله بن زاید اضافه کرد: کشورم از درخواست‌های مکرر برای آتش‌بس در لیبی حمایت کرده و از همه طرف‌ها می‌خواهد به روند سیاسی زیر نظر سازمان ملل و خروجی‌های کنفرانس برلین پایبند باشند.

او تاکید کرد: امارات به درخواستش از همان آغاز درگیری‌های لیبی از بابت دستیابی به راه حل سیاسی در این کشور ادامه می‌دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه