ارسال به دیگران پرینت

نخست وزیر لبنان استعفای دولت را به رئیس جمهور تقدیم کرد

همانطور که پیش بینی می‌شد با بالا رفتن تعداد استعفاهای وزیران، خود نخست وزیر هم موضوع استعفای دولتش را با رئیس‌جمهوری در میان گذاشت.

نخست وزیر لبنان استعفای دولت را به رئیس جمهور تقدیم کرد

پیشتر و پس از انفجار بیروت چندین تن از وزیران کابینه حسان دیاب استعفا کردند و به این ترتیب کابینه لبنان در آستانه از دست دادن حد نصاب لازم قرار گرفت.

سایت النشره گزارش داد، حسان دیاب با میشل عون، رئیس جمهوری تماس گرفته و با او موضوع استعفای دولت و شرایط کنونی را در میان گذاشته است.

براساس اطلاعات شبکه LBCI نیز، حسان دیاب به رئیس‌جمهوری تاکید کرده که می‌خواهد استعفا کند.

طبق این اطلاعات، نبیه بری، رئیس‌ پارلمان لبنان مصر است دولت در جلسه روز پنج‌شنبه پارلمان مواخذه شود و تمام تماس‌ها حول این مواخذه و تماس بین حزب‌الله و عین التینه (دفتر نبیه بری) و همچنین بین حزب‌الله لبنان و نخست‌وزیری ادامه دارند.

این اطلاعات فاش می‌کنند، اعضای دولت معتقدند، درخواست دیاب برای برگزاری انتخابات زودهنگام و لایحه دولت برای کوتاه کردن دوره پارلمان بدون هماهنگی با عون یا بری به منزله تخطی از تمام اصول معمول در لبنان است.

براساس این اطلاعات، موضع دو گروه شیعه (حزب‌الله و امل) خارج از اجماع حول لزوم استعفا نخواهد بود. اگر دولت امروز استعفا کند جلسه پنج‌شنبه جلسه قانونگذاری خواهد بود.

النشره در ادامه براساس اطلاعات واصله می‌گوید استعفای دولت قطعی است و گفته می‌شود "نواف سلام" مامور تشکیل کابینه خواهد شد.

همچنین میشل عون دیدار برنامه‌ریزی شده‌اش که قرار بود امروز، دوشنبه با اصحاب رسانه‌ داشته باشد به دلیل تحولات سیاسی به تعویق انداخت.

پیشتر برخی منابع از استعفای قطعی حسان دیاب خبر داده بودند.

سمیر جعجع، رهبر حزب القوات اللبنانیه نیز در کنفرانس خبری گفت: دولت کنونی باید به هر نحوی تغییر کند. این مساله باید انجام بگیرد.

او بر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی طبق قانون کنونی کشورش تاکید کرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه