ارسال به دیگران پرینت

هیچ‌گونه ناسلامتی در دستگاه قضائی قابل گذشت نیست

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دستگاه قضا باید سالم بماند و هیچ‌گونه ناسلامتی در این دستگاه قابل تحمل نیست، گفت: «سلامت برای همه‌جا یک اصل است، اما برای دستگاه قضائی اصلی برتر».

هیچ‌گونه ناسلامتی در دستگاه قضائی قابل گذشت نیست

 رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دستگاه قضا باید سالم بماند و هیچ‌گونه ناسلامتی در این دستگاه قابل تحمل نیست، گفت: «سلامت برای همه‌جا یک اصل است، اما برای دستگاه قضائی اصلی برتر».
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی که در ادامه سفرهای استانی خود هفته گذشته به استان فارس سفر کرده بود، در دیدار با رؤسای واحدهای قضائی و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه این استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کلان‌شهر شیراز، گفت: «گزارش‌های مطرح‌شده در این جلسه از جمله کاهش گروهی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و... حاوی نکاتی قابل تقدیر بود که خوب است این شرایط حفظ شود».
او در ادامه خواستار حفظ شرایط موجود، کاهش کمیت و افزایش کیفیت برنامه‌های دستگاه قضا در استان فارس شد و عنوان کرد: «بنای ما در این استان باید این باشد که مجموعه اقدامات منجر به آرامش در مردم، قانون‌مداری در مجموعه استان، توجه به نظارت‌های قانونی و ضدارزش‌بودن نظارت‌گریزی شود».
رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: «یکی از نکات مهم امروز این است که تمرکز بر مؤلفه‌های مردم‌داری، توجه به خواست آنها و رفع مشکلات زندگی آنها را از افتخارات خود بدانیم».
آیت‌الله رئیسی از تلاش همکاران قضائی در حوزه امنیت در استان فارس تقدیر و تأکید کرد: «اقداماتی نظیر کاهش جرائم خشن و افزایش ضریب‌های امنیتی قابل تقدیر است».
او بر لزوم ارتقای سلامت در مجموعه قضائی کشور تأکید و عنوان کرد: «بنا بر آمار همکاران ما در دستگاه قضا یک درصد تخلف داریم که این یک درصد هم زیاد است. باید نسبت به رفع آنها تلاش شود».
رئیس قوه قضائیه همچنین از تلاش شبانه‌روزی قضات تقدیر و عنوان کرد: «اگر امروز پرونده یا پرونده‌های درون‌سازمانی دستگاه قضائی در رسانه‌ها منتشر می‌شود حاوی این نکته است که ناسلامتی در دستگاه قضائی قابل تحمل نیست».
او اساس کار یک قاضی را دین قلمداد کرد و افزود: «این مهم جزئی محکم برای حفظ آبروی یک قاضی در مقابل ناشایسته‌ها، نفوذها، فتنه‌ها و کجی‌ها و... است».
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: «نباید مجموعه دستگاه قضائی و مجموعه تصمیم‌سازان، فضاسازی را در تصمیم‌سازی‌ها لحاظ کنند، بلکه یافتن و کشف حقیقت، حق‌خواهی و حق‌گرایی در تصمیم‌گیری‌ها اولی است».
ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ منافع طبیعی در همه‌جای کشور، به‌ویژه استان فارس تأکید کرد و گفت: «اولویت ما پیشگیری از تعرض به منابع طبیعی است، لذا نباید اجازه سودجویی زمین‌خواران به سرمایه‌های طبیعی را داد».
رئیس قوه قضائیه همچنین از تعیین‌تکلیف وضعیت شوراهای حل اختلاف در ماه‌های آینده در قالب لایحه شورای حل اختلاف خبر داد.
او در بخش پایانی سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال هم اشاره و بیان کرد: «رهبر فرزانه انقلاب در این سخنرانی به موضوع تبیین شخصیت امام (ره) با محوریت تحول اشاره کردند، چراکه امام تحول‌خواه و تحول‌گرا بود، لذا مسئولان، مدیران و امت اسلامی باید در تحول‌گرایی و تحول‌خواهی از امام امت تأسی کنند، وضع موجود و مطلوب را ببینند و برای نزدیکی این دو وضعیت تلاش کنند». همچنین سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه، ٢٢ خرداد، در جلسه شورای اداری فارس نیز با بیان اینکه از نکته‌های مهم در ادارات، مسئله عدالت است، گفت: «امروز تفاوت مدیریت در نظام اسلامی با همه نظام‌ها در چند مورد شاخص است. از جمله مدیران و مجریان کشور باید در ابعادی چون در برابر پروردگار، ارباب‌رجوع، عموم مردم و سلسله‌مراتب اداری و نظامات نظارتی پاسخ‌گو باشند». رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید در شرایط فعلی به کارخانه‌دار، واحدها و بنگاه‌های تولیدی فرصت دهند، افزود: «این سؤال در قوه قضائیه در حال بررسی است که اگر بانکی خود بهره بانکی را تعیین کند، آیا نظامات اداری مانند دستگاه‌های قضائی باید ضمانت‌دار چنین تصمیمی باشند؟ این مهم مورد سؤال است».
او با تأکید بر اینکه هیچ بانکی حق ندارد کارگاه یا کارخانه‌ای را که تملک کرده، تعطیل و چرخ‌های تولید را از کار بیندازد، گفت: «تولید جهش می‌خواهد، اما آیا بانک واحد تولیدی یا کارگاهی را تملک می‌کند که چرخ تولید را بخواباند؟ باید مدیران باشجاعت و باجرئت به میدان بیایند و با پیگیری تلاش کنند سهم مهمی در چرخش چرخ‌های تولید داشته باشند». 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه