ارسال به دیگران پرینت

دولت جدید در اسرائیل، به دنبال پایان دادن کامل به حضور ایران در سوریه است.

منابع عربی آگاه که اوضاع سوریه را پیگیری می کنند، تصریح کردند که هدف از بمباران های اسرائیل، رساندن پیامی به ایران است مبنی بر آنکه باید از تمام مناطق سوریه و نه تنها از جنوب آن، عقب نشینی کند. در این میان بیش از هر چیز، تاکید اسرائیل بر خروج نیروهای نزدیک به ایران از مناطق نزدیک به خط آتش بس سوریه-اسرائیل است.


 دولت جدید در اسرائیل، به دنبال پایان دادن کامل به حضور ایران در سوریه است.

العرب، نزدیک به عربستان سعودی نوشت: اسرائیل طی یک حمله جدید، پایگاههای نظامی در منطقه الراموسه در سوریه را هدف گرفت، تا این پیام واضح را به ایران برساند که خواستار خروج کامل آن از سوریه است.

در ادامه این مطلب آمده است: منابع عربی آگاه که اوضاع سوریه را پیگیری می کنند، از حمله روز شنبه اسرائیل به اهداف نظامی در حلب و اطراف آن خبر داده و تصریح کردند که هدف از این بمباران اسرائیل، که تقریبا هر روز اتفاق می افتد، رساندن پیامی به ایران است مبنی بر آنکه باید از تمام مناطق سوریه و نه تنها از جنوب آن، عقب نشینی کند. در این میان بیش از هر چیز، تاکید اسرائیل بر خروج نیروهای ایرانی از مناطق نزدیک به خط آتش بس سوریه-اسرائیل است.

این منابع اشاره کردند که بمباران اخیر اسرائیل، پایگاههای نظامی در منطقه الراموسه را هدف گرفت، که وابسته به موسسات دفاعی در ارتش سوریه است. در این منطقه وسیع، انبارهای نظامی بزرگی وجود دارد و چند ماه پیش، این منطقه به منطقه ای برای انبار کردن سلاحهای ایرانی تبدیل شده بود.

این منطقه به دلیل دوری اش از اسرائیل انتخاب شده بود، اما اسرائیلی ها راهی را پیدا کردند تا با جنگنده های خود، اهدافی در اطراف حلب را نشانه بگیرند. منابع مذکور تاکید می کنند که دولت جدید در اسرائیل، به دنبال پایان دادن کامل به حضور ایران در سوریه است. در همین زمینه، ژنرال اشکنازی، بعنوان وزیر خارجه، سیاستی را دنبال می کند تا بتواند با کمک آن، حضور ایران در سوریه را به صفر برساند. در این رابطه، اشکنازی، که بین سالهای 2007 تا 2011 رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل بود، افتخار می کند که از مهمترین اقداماتش، بمباران کارخانه «الکبر» در منطقه دیرالزور است، کارخانه ای که نظام اسد از آن برای همکاری با ایران در زمینه ساخت نیروگاه هسته ای استفاده می کرد.

نفتالی بینیت، وزیر دفاع اسرائیل در حکومت قبلی، اعلام کرده بود که کشورش به عملیات خود در سوریه ادامه می دهد، تا ایران از آن خارج شود. بینیت در گفتگو با شبکه تلویزیونی «کان11» تصریح کرد:« ایران در سوریه جایی ندارد و پیش از آنکه ایرانی ها از این کشور عربی خارج شوند، عملیات ما متوقف نمی شود».

در سالهای اخیر، اسرائیل بر شدت حملات خود در سوریه افزوده و تمرکز بیشتر آن، بر پایگاههای ارتش سوریه، اهداف ایرانی و حزب الله لبنان است.

ایران و شبه نظامیان شیعه وابسته به آن، از سال 2013، در حمایت از نظام اسد، مشغول مبارزه در سوریه هستند و تلاش می کنند نفوذ خود در منطقه را به همین شکل تضمین کنند.

از سوی دیگر، منابع سوری اعلام کردند که عملیات تبادل اسرا بین جبهه النصره و نظام اسد صورت گرفته و براساس آن، دو افسر سوری که اسیر جبهه النصره بودند، آزاد شدند.

به نظر می رسد النصره خطوط تماسی با نزدیکان ایران دارد و همین مساله اجرای عملیات تبادل اسرا را برای نظام اسد اسان کرد. این عملیات برای نظام سوریه اهمیت زیادی داشت، به این دلیل که افسران مذکور، یعنی عبدالکریم یوسف سلیمان و عبدالهادی سلیمان الدیب، منتسب به طایفه علوی هستند.

پیش از این نیز النصره و گروههای معارض سوری، عملیات تبادل اسرا را در منطقه حلب شرقی و شمالی، با نیروهای دولت سوریه انجام داده بودند، که آخرین آنها، در ماه گذشته بود و در آن، عناصری از حزب الله لبنان، در مقابل زندانیان معارضی که در زندانهای نظام سوریه بودند، مبادله شدند و تعدادی زن هم در بین این زندانیان بودند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه