ارسال به دیگران پرینت

دستگیری تتلو و پیامدهای آن

اگر بپذیرم که ایران در «وضعیت جنگی» یا «شِبْه جنگی» با کانون‌های معینی قرار دارد که از پشتوانه جهانی قوی برخوردارند، باید بپذیریم که این «جنگ» در دو حوزه «سخت‌افزاری» و «نرم‌افزاری» است.

دستگیری تتلو و پیامدهای آن

 

عبدالله شهبازی :

 

اگر بپذیرم که ایران در «وضعیت جنگی» یا «شِبْه جنگی» با کانون‌های معینی قرار دارد که از پشتوانه جهانی قوی برخوردارند، باید بپذیریم که این «جنگ» در دو حوزه «سخت‌افزاری» و «نرم‌افزاری» است. 

 

 

در حوزه سخت‌افزاری قدرت ایران غیرقابل‌انکار است. ایران، به اعتراف کارشناسان آمریکایی، در حوزه موشکی دستاوردهای جدی داشته. ایران می‌تواند تمام منطقه و شاید برخی نقاط دیگر جهان را ناامن کند. حوادث اخیر این اقتدار را ثابت کرد. 

 

 

ولی حوادث اخیر نشان داد که ایران در حوزه نرم‌افزاری به شدت آسیب‌پذیر است. هنوز داغ سقوط هواپیمای مسافربری اوکرائینی فراموش نشده.

 

 

ایران در حوزه مدیریت جامعه، یا حکومت‌گری، نیز آسیب‌پذیر است. سطح بسیار بالای فساد در مدیریت، نابسامانی‌های بسیار جدی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، نشناختن پیامدهای سیاست‌گذاری‌های توسعه و بنیادهای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و روش‌های عقب‌مانده مواجهه با اعتراضات اجتماعی و آشوب‌های شهری، که در شورش آبان ۱۳۹۸ نمایان شد، از آسیب‌پذیری‌های بزرگ ایران است که در این «وضعیت جنگی» او را در موضع ضعف قرار می‌دهد. 

 

 

امیدوارم ماجرای دستگیری تتلو در ترکیه شروع سناریوی جدید و طراحی‌شده برای گشودن جبهه فرهنگی جدید و نمایش این آسیب‌پذیری‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نباشد.

 

55 نوشت : اینکه شبکه ها خبری معاند ایران در مورد این قضیه بسیار توجه نشان می دهند و علت اصلی دستگیری را نادیده می گیرند این تحلیل را تقویت می کند .

قطعا دشمنان ملت ایران از هر روشی برای تضعیف اتحاد ایرانیان استقبال می کنند مانند مهاجرت مشکوک ورزشکاران و سایر حمله ها بوسیله جنگ نرم 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خب علتش اینه که مسئولان و دستگاه امنیتی با آشوبگران و بازیگران غرب پرست و با هنجارشکنان فرهنگی...خیلی مدارا میکنند،دیگه مدارا کردن دربرخورد با این نوع انسانها اصلا کار خوبی نیست

    • م ارسالی در

      اصلا قیافه وظاهرش...هیچ مشابهتی باماایرانیهاندارد...والله ادم خجالت میکشه...که اینم مشهوروبنام باشه...مشهوروبنام اون کهنه سربازان گمنامی باید باشد که بخاطرعدم رسیدگی به انان..حتی نون شب ندارندچون بخاطرمشکلات روحی و روانی..نتوانستنددنبال نون باشند..

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه