ارسال به دیگران پرینت

محسن هاشمی

سهمیه طرح ترافیک سال آینده جانبازان وخبرنگاران تغییری نکرده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی در خصوص مخالفت فرمانداری تهران با زیست شبانه ارائه کرد و همچنین گفت:سهمیه طرح ترافیک سال آینده جانبازان وخبرنگاران تغییری نکرده است.


سهمیه طرح ترافیک سال آینده جانبازان وخبرنگاران تغییری نکرده

محسن هاشمی رفسنجانی در پایان دویست و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: امروز در ساعت ۷:۳۰ صبح جلسه هم اندیشی اعضای شورا برگزار شد که موضوع باغات در این جلسه مورد بحث قرار گرفت. به ویژه باغاتی که در گذشته پرونده آنها در کمیسیون ماده ۷ رسیدگی شده بود، اما در نهایت نتوانستیم موضوع را جمع بندی کنیم. لذا منجر به رای گیری نشد و اعضا به صحن علنی شورا آمدند.

وی افزود: در صحن امروز نیز عمدتا بحث عوارض را داشتیم. چرا که باید تا پیش از ۱۵ بهمن ماه بر اساس بخشنامه وزارت کشور عوارض مربوط به سال بعد را تصویب کنیم و در اختیار فرمانداری تهران قرار دهیم تا فرصت کافی برای بررسی این مصوبات برای فرمانداری وجود داشته باشد که خوشبختانه این کار انجام شد.

وی ادامه داد: لوایحی که توسط شهرداری تهران به شورا ارسال شده بود و به عنوان لوایح پنج گانه معروف شده موارد مختلفی در خصوص عوارض مربوط به پارک حاشیه ای، طرح ترافیک، عوارض ساختمانی و ... بود که مجموعا کلیه عوارض لازم در شهر را شامل می شود که توانستیم قبل از موعد مقرر به وظیفه خود عمل کنیم.

هاشمی در خصوص افزایش نرخ عوارض ورود به طرح ترافیک نیز گفت: نظر شهرداری تهران افزایش ۲۰ درصدی بود اما با توجه به تورم نزدیک به ۴۰ درصد اعضای شورا روی رقم ۲۵ درصد افزایش پافشاری کردند و باید ببینیم هیات تطبیق نسبت به این افزایش چه تصمیمی را اتخاذ می کند.

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص مخالفت فرمانداری تهران با طرح زیست شبانه به ویژه در ایام کرونا گفت: ما قوانین و مصوبات مان نگاه به زمان کرونا ندارد. در حقیقت بسیاری قوانین هست که در حال حاضر جاری است ولی ستاد ملی کرونا نسبت به آنها حساسیت نشان می دهد. برای مثال رفتن به سینما آزاد است ولی ستاد ملی کرونا اعلام می کند باید سه صندلی در میان در سالن ها بنشینند و در زمانی که وضعیت قرمز است بیشتر از ۱۵ نفر اجازه ندارند در سالن حضور پیدا کنند. در این مورد نیزمشکلی وجود ندارد و می تواند این موضوع تصویب شود ولی ستاد ملی کرونا توصیه کند که فعلا به دلیل شرایط کرونایی امکان اجرای آن وجود ندارد.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سهمیه جانبازان و خبرنگاران و افزایش نرخ عوارض ورود به طرح ترافیک برای آنها گفت: در موضوع عوارض طرح ترافیک مواردی همچون سهمیه جانبازان و خبرنگاران مثل سال گذشته است و تغییری اتفاق نیفتاده است و طبق نرخ سال گذشته محاسبه خواهد شد. در حقیقت به برخی در ورود به طرح ترافیک ۹۰ یا ۵۰ درصد تخفیف داده می شد یا اینکه اصلا از آنها عوارضی اخذ نمی شد. این موارد همانند سال قبل به قوت خود باقی است.

هاشمی در خصوص کمپین آرزوهای شهرداری تهران نیز گفت: این کمپین ابتکار یکی از اعضای شورا بوده که به نظر من باید با خود ایشان در این مورد مصاحبه کنید.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه