ارسال به دیگران پرینت

فرمانده نیروی دریایی سپاه:

در آسمان خلیج فارس شب و روز پهپاد داریم/ تشریح جزئیات شناسایی ناوگروه نیمیتز

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما و نیروی هوافضای سپاه به صورت شبانه روزی در آسمان خلیج فارس پهپاد در حال پرواز داریم، جزئیات رهگیری و شناسایی ناوگروه آمریکایی نیمیتز را تشریح کرد.

در آسمان خلیج فارس شب و روز پهپاد داریم/ تشریح جزئیات شناسایی ناوگروه نیمیتز

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع تحلیل شرایط منطقه در حوزه دریا و بررسی دستاوردهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه، اظهار داشت:

نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش تحت لوای فرماندهی معظم کل قوا و زیر نظر دو ستاد یعنی ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء، تقسیم کار کرده اند که نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز تا انتهای خلیج فارس را مسئولیت دارد و یک همکاری و هماهنگی را با عزیزان نیروی دریایی ارتش داریم.

وی در خصوص رصد و رهگیری روزهای گذشته ناوگروه آمریکایی توسط پهپادهای سپاه، افزود: رصد به صورت سطحی توسط شناورها و هوایی توسط پهپادها صورت می‌پذیرد. آمریکایی‌ها قریب به 10 ماه در خلیج فارس حضور نداشتند و این کاروانی که جمعه 28 شهریور وارد شد پس از ده ماه بود و بعد از اینکه این ناوهواپیمابر آمد، سه فروند شناور رزمی آن را اسکورت می کردند.

سردارتنگسیری ادامه داد: ما اینها را صدا زدیم و جواب دادند و پهپاد هم فرستادیم چراکه ما موظفیم قانون کنترل باند را انجام دهیم و سوال جواب کنیم از آنها که کاملا هم جواب دادند. ناو هواپیمابری که وارد شد، همه رادارهایش فعال بود، سه فروند هلی‌کوپتر روی منطقه داشت و یک فروند را هم به صورت اسکرمبل روی ناوها آماده گذاشته بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه منطقه متعلق به ماست و ما هم آنها را در چندین مرحله رصد می‌کنیم تا به نقطه ایستایی برسند، عنوان کرد: این کار را در تنگه هرمز، جزایر نازعات و در نقطه ایستایی آنها هم این کار را انجام دادیم. اشراف کاملی روی اینها از زمان ورود تا خروج داریم.

وی با بیان اینکه بود و نبود آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس هیچ تفاوتی ندارد، گفت: آمریکایی‌ها بهتر است در خلیج فارس باشند چراکه وقتی حضور دارند یعنی در دسترس ما هستند و کاملا بر آنها مسلطیم.

سردار تنگسیری با اشاره به الحاق انبوهی از پهپادهای رزمی به نیروی دریایی سپاه در روز گذشته، گفت: با پهپادهای جدید گروه پنجم پهپادی را در منطقه سوم دریایی در شمال خلیج فارس تشکیل می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: کل خلیج فارس را زیر رصد و چتر شناسایی خودمان داری به طوریکه ما و نیروی هوافضا شب و روز در آسمان خلیج فارس پهپاد داریم و به صورت دائم منطقه را رصد می کنیم و کاملا در کنترل خودمان داریم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه