ارسال به دیگران پرینت

فعالیت‌های حزبی و سیاسی به دلیل کرونا تعطیل شده است

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: پنج ماه است که به دلیل بیماری کرونا احزاب فعالیت‌های خود را تعطیل کردند.

پروانه مافی با بیان این‌که کرونا پیچیدگی‌های فراوانی دارد و تاکنون هیچ دارو، درمان و  واکسنی برای آن ساخته نشده است، گفت: یک فضای پرابهام در معالجه این بیماری در دنیا به وجود آمده است و این بیماری بر حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سیاسی اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: پنج ماه است که احزاب نشست‌های خود را تعطیل کرده‌اند جلسات شورای مرکزی معمولا با حضور 15 تا 20 نفر و گاهی تا 40 نفر برگزار می‌شود، اما به دلیل همین تعداد نفرات زیاد و خطر اجتماعات، این نشست‌ها تعطیل است و یک ارتباطی میان افراد در احزاب وجود ندارد و ارتباط احزاب هم با هم که در خانه احزاب شکل می‌گرفت اکنون وجود ندارد و وقتی این ارتباط نباشد فعالیت سیاسی کند یا تعطیل می‌شود البته ارتباط در فضای مجازی وجود دارد اما این گفت‌وگوها محدود است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطر نشان کرد: نشست‌های سیاسی، جلسات شورای مرکزی و جلسات کمیته‌های حزب کارگزاران متوقف شده است سایر احزاب هم همین‌گونه هستند در واقع کرونا فعالیت سیاسی را از همه گرفته است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کرونا برانتخابات ریاست جمهوری هم تاثیر خواهد داشت، تصریح کرد: برخی می‌گویند واکسن کرونا تا شهریورماه آماده می‌شود برخی کشورها هم مدعی دستیابی به واکسن هستند اگر واقعا واکسن کشف شود، می‌تواند کرونا را کنترل کند و به تدریج شرایط برای فعالیت فراهم می‌شود، البته با وجود واکسن هم، بازگشت به شرایط قبل از کرونا به تدریج رخ خواهد داد. اگر تا پاییز واکسن کرونا تولید شود، امکان بازگشت به فعالیت‌های سیاسی و حزبی وجود دارد.

مافی ادامه داد: از مهرماه تا زمان انتخابات فرصت کافی برای فعالیت‌های سیاسی و حزبی وجود دارد اما اگر این واکسن کشف نشود، کرونا بر انتخابات تاثیر خواهد گذاشت و حتی شاید موجب کاهش مشارکت در انتخابات شود. البته زمینه برای فعالیت در فضای مجازی فراهم است ولی در زمان انتخابات فقط نمی‌توان به فعالیت در فضای مجازی تکیه کرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه

    توسعه