ارسال به دیگران پرینت

کرونا| تداوم بیماری کرونا می‌تواند موجب کاهش مشارکت سیاسی شود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گسترش کرونا می‌تواند تبعات سیاسی در کشور ما داشته باشد، گفت: کاهش مشارکت در انتخابات 1400 می‌تواند یکی از آثار سیاسی تداوم بیمار کرونا باشد.

کرونا| تداوم بیماری کرونا می‌تواند موجب کاهش مشارکت سیاسی شود

محمدجواد آرین منش با بیان اینکه فراگیری و گسترش ویروس کرونا تاثیر و پیامدهای گسترده‌ای را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی و سیاسی در جهان داشته است، اظهار کرد: این بیماری در عرصه اقتصادی باعث رکود، گسترش بیکاری، نزول فزاینده رشد اقتصادی، فقر و نابرابری و گرسنگی شده است. در عرصه اجتماعی موجب افزایش نارضایتی‌های اجتماعی، گسترش اختلافات خانوادگی، بالا رفتن آمار طلاق و سرقت و خودکشی و در عرصه روانی باعث افسردگی‌های ناشی از انزوا و خانه نشینی و همچنین توقف در فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن می‌توان به ده‌ها پیامد دیگر نظیر مشخص شدن نقش و اهمیت سازمان‌های درمانی و پیگیر در سلامت جامعه، گره خوردن سرنوشت کشورها به یکدیگر، آشکار شدن ضعف‌ها و قوت‌های کشورها در مواجهه با بیماری‌ها و کاهش نقش خرافات در مواجهه با بیماری‌ها اشاره کرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات گسترش ویروس کرونا بر عرصه سیاسی خاطرنشان کرد: شکسته شدن هیمنه قدرت‌های بزرگ در ناتوانی از کنترل این بیماری، فروکش کردن منازعات سیاسی، کاهش فعالیت‌های حزبی و سیاسی و کشیده شدن این فعالیت‌ها به فضای مجازی و رسانه‌ای از موارد آن است ، همچنین  فرافکنی دولت‌ها از مطالبات و مشکلات مردم به بهانه همه گیری کرونا و لزوم انسجام ملی در مواجهه با آن و پرهیز از طرح مطالبات مشروع نیز از دیگر آثار سیاسی کرونا محسوب می‌شود.

آرین منش خاطرنشان کرد: بدون تردید تداوم شرایط کنونی و گسترش روز افزون کرونا در کشور ما نیز تبعات سیاسی خواهد داشت که افزایش نارضایتی‌های مردم، کاهش اعتماد ملی نسبت به حاکمیت و کاهش مشارکت از جمله آنها خواهد بود. اگرچه کاهش مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی نظیر انتخابات 1400 موجب پیروزی جریان مخالف دولت می‌شود، اما به مشروعیت و مقبولیت نظام آسیب خواهد زد و روند دموکراسی را کندتر خواهد کرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه