ارسال به دیگران پرینت

معاون سیاسی وزیر کشور:

برای ایجاد استان جدید برنامه‌ای نداریم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای تقسیم استان‌های بزرگ و ایجاد استان جدید ندارد.

 برای ایجاد استان جدید  برنامه‌ای نداریم

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور ظهر امروز “چهارشنبه”  با بیان اینکه اخیراً اظهار نظرهایی برای تقسیم استان‌های پهناور مانند سیستان و بلوچستان مطرح شده است؛ تصریح کرد: دولت هیچ طرح و برنامه‌ای برای تقسیم و ایجاد استان جدید ندارد.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۱ هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع، ۱۱درصد وسعت ایران را در برگرفته و  پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود؛ ادامه داد: دولت برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و ایجاد توسعه همه جانبه و متوازن در همه مناطق این استان، در سال گذشته با ایجاد چهار شهرستان جدید«بمپور»، «دشتیاری»، «سرباز» و «تفتان» موافقت کرد که امیدواریم هرچه سریعتر با تلاش مسوولان و مردم خوب استان، شاهد رشد شاخص‌های توسعه در این استان بویژه شهرستان های تازه تاسیس باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: ایجاد هرگونه تقسیم بندی جدید از سطح دهستان و بخش تا شهرستان و استان، بر اساس توجیهات و مطالعات تخصصی انجام می‌شود.

عرف تصریح کرد: تعدد دیدگاه‌ها و نظرات در این زمینه یکی از ویژگیهای یک جامعه پویا و دارای بلوغ سیاسی است که بسیار ارزشمند و گرانمایه می‌باشد اما باید دقت شود که اختلاف دیدگاه‌ها به وحدت مردم خدشه وارد نکند و منجر به سوء استفاده دشمنان انقلاب نشود.

به گزارش ایرنا، استان سیستان ‌وبلوچستان واقع در جنوب شرق کشور هم اینک دارای ۲۳ شهرستان ، ۵۸ بخش، ۵۰ شهر و ۱۲۳ دهستان است.

این استان از سمت شرق با کشورهای افغانستان و پاکستان و از جنوب به دریای عمان و آب‌های اقیانوسی متصل بوده و از سمت شمال و غرب با استان‌های خراسان جنوبی و کرمان و هرمزگان همسایه است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه