ارسال به دیگران پرینت

سنگاپور | اقتصاد سنگاپور

پیام موفقیت یک کشور به جهان | اقتصاد سنگاپور جهانی شد | مرکز مالی بین المللی سنگاپور؛ آماده رویارویی با آینده

مرکز مالی سنگاپور بسیار خوب عمل می کند و چشم انداز سال های آینده روشن است.

پیام موفقیت یک کشور به جهان | اقتصاد سنگاپور جهانی شد | مرکز مالی بین المللی سنگاپور؛ آماده رویارویی با آینده

بخش مالی سنگاپور در طول همه گیری کووید-19 عملکرد بسیار خوبی داشت. این بخش طی سال‌های 2۱-2020 به طور متوسط ​​سالانه 7.2 درصد رشد کرد که چهار برابر سریع‌تر از کل اقتصاد بود. در دو سال گذشته همچنین شاهد ایجاد 5800 شغل خالص در بخش خدمات مالی بودیم. رشد بر اساس بانکداری، بیمه، مدیریت دارایی و خدمات پرداخت نیز در این برهه زمانی چشمگیر بوده است.

ما از دو سال پیش که این ساختار پیشروی صندوق سرمایه گذاری را معرفی کردیم، به عنوان یک مرکز مدیریت صندوق در کانون توجه قرار داشته ایم به طوری که اکنون 500 شرکت سرمایه متغیر در سنگاپور ثبت شده است.

ما اکنون مهم ترین مرکز مبادلات خارجی آسیا هستیم و حجم معاملات ما از سال 2017 تا 2021 به طور متوسط ​​13 درصد رشد  داشته و اکوسیستم معاملاتی مدرن e-FX ما از ریشه عمیقی برخوردار است.

ما از سال 2016 تا 2020 با رشد پنج برابری در سرمایه گذاری زیرساختی و رشد 80 درصدی در راستای تامین مالی پروژه ها، به توسعه قاره آسیا کمک کرده ایم. درگیری روسیه و اوکراین خطرات عمده ای در سر راه رشد اقتصادی و گسترش تورم در سطح جهان ایجاد کرده است اما اقتصاد سنگاپور در سال 2022 همچنان در مسیر رشد 3 تا 5 درصدی خود باقی خواهد ‌ماند.

مهم تر از آن، داستان رشد آسیا دست نخورده باقی مانده است و مرکز مالی سنگاپور برای حمایت از رشد آسیا موقعیت بسیار خوبی دارد. بانک توسعه آسیایی تخمین می‌زند در سال‌های آینده صادرات قوی و تقاضای داخلی، میانگین رشد بیش از 5 درصدی را برای آسیا به ارمغان خواهد آورد. تقاضا برای خدمات مالی معمولاً سریع تر از درآمد رشد می کند زیرا طبقه متوسط به سرعت در حال رشد است.

همگام با فناوری

سنگاپور به عنوان یکی از مساعدترین محیط های جهان برای نوآوری های مالی، شهرت ارزنده ای را برای خود دست و پا کرده است.

بانک‌ها و شرکت‌های بیمه بزرگ در حال سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال، توسعه برنامه‌ها، استفاده از علم داده ها و هوش مصنوعی هستند. به عنوان مثال بانک OCBC اخیراً اعلام کرد قصد دارد طی 3 سال آینده 1500 کارمند فناوری را استخدام کند که اکثریت این موقعیت های شغلی در سنگاپور مستقر خواهند بود.

«بانک آمریکا» نیز یکی از دو مرکز امنیت سایبری جهانی خارج از کشور خود را در سنگاپور مستقر کرده است. این بانک در حال حاضر با بیش از 800 نفر در سنگاپور متمرکز شده است.

«بانک توسعه شانگهای پودونگ» نیز اولین مرکز نوآوری خارج از کشور خود را در سنگاپور راه اندازی کرده است.

بیمه‌گران جهانی مانند SCOR نیز آزمایشگاه‌های نوآوری خود را در سنگاپور تأسیس کرده‌اند. بیمه‌گران محلی نیز سرمایه‌گذاری گسترده ای در زمینه فناوری انجام داده‌اند.

ما اکنون میزبان بیش از 50 آزمایشگاه نوآوری جهانی و منطقه ای و بیش از 1400 شرکت فین تک هستیم. در سال گذشته، شاهد سرمایه‌گذاری‌های بالای فین‌تک به میزان 3.9 میلیارد دلار بودیم که این میزان از 2.5 میلیارد دلار نسبت به سال 2020 افزایش داشت.

بازیگران پیشرو در خط مقدم نوآوری دارایی های دیجیتال هم برای گسترش فعالیت های خود در سنگاپور لنگر انداخته اند.

«جی پی مورگان» ، «بانک DBS » و «Temasek» هم برای ایجاد یک پلتفرم تسویه حساب فرامرزی چند ارزی به نام  Partior  که از فناوری بلاک چین استفاده می کند، با یکدیگر همکاری می کنند.

موسسهR3  ارائه‌دهنده فناوری دفتر کل توزیع‌شده جهانی که ریشه در کنسرسیوم بانکی دارد، نیز مرکز نوآوری خود را در سنگاپور توسعه داده است تا به مقر منطقه‌ای آسیا تبدیل شود.

همان طور که در آخرین گزارش هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی اشاره شده است، حمایت از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ضروری است. از این رو، جدیدترین و احتمالا امیدوارکننده‌ترین حوزه رشد، تامین مالی پایدار است که در آن ما آرزوی حمایت از گذار آسیا به اقتصاد کم کربن را داریم. همه بخش‌های اقتصادی نیاز به کاهش تدریجی و عمیق انتشار کربن دارند.

حدود 2 تریلیون دلار سرمایه گذاری زیرساختی در دهه آینده مورد نیاز خواهد بود تا انتقال آسیای جنوب شرقی به سمت پایداری امکان پذیر شود. مرکز مالی سنگاپور، در حال توسعه استراتژی هایی برای ایجاد یک اکوسیستم جامع برای تامین مالی سبز و مرحله انتقال هستیم. ما همچنین در حال افزایش تلاش‌ها برای افزایش مجموعه داده‌های انتشار، اجرای استانداردهای گزارش‌دهی و اعلام اقدامات مرتبط با تغییرات آب و هوایی هستیم.

یکی از ابتکارات کلیدی که مرجع پولی MAS در این صنعت آغاز کرده است پروژه Greenprint است که اجرای پلتفرم های کاربردی مشترک را شامل می شود. این پلتفرم‌ها از فناوری برای رسیدگی به نیازهای داده‌های پایداری بخش مالی استفاده می‌کنند و یک اکوسیستم ESG شفاف‌تر، قابل اعتمادتر و کارآمدتر را ایجاد می‌کنند که می‌تواند منابع مالی سبز و پایدار را تسریع کند.

یکی از دلگرم‌کننده‌ترین جنبه‌های رشد قوی بخش مالی، این است که شمار زیادی از مشاغل جذاب در حال ایجاد است. مرجع پولی سنگاپور MAS  تخمین می زند که در سال 2022 بیش از 9400 فرصت شغلی جدید برای نقش های دائمی در بخش مالی وجود خواهد داشت که بیش از 3000 شغل فقط در حوزه فناوری خواهد بود. توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار همچنان با بیش از 700 فرصت بیشترین تقاضا را دارند.

آن ها همچنین از طیف گسترده ای از فعالیت های هیجان انگیز مانند طراحی و توسعه خدمات مالی دیجیتال پشتیبانی و با بهره گیری از فناوری بلاک چین در امور مالی تجارت و استفاده از هوش مصنوعی برای کشف کلاهبرداری و پولشویی حمایت می کنند.

بسیاری از این مشاغل، از تخصص مالی سنتی مانند ساختار محصول، مدیریت ریسک، گزارش‌دهی و قیمت‌گذاری استفاده می‌کنند، اما با دانش جدید در مورد پایداری[2] همراه هستند.

تلاش برای استعدادیابی، یک رقابت جهانی است. مهارت‌ها در بسیاری از زمینه‌های مالی – به ویژه در حوزه فناوری و پایداری در همه جا کمیاب هستند. به همین دلیل است که حمایت از مؤسسات مالی مالزیایی برای دستیابی به استعدادهای مورد نیاز برای رشد و شکوفایی یک اولویت کلیدی برای MAS به شمار می آید. برای ادامه رشد به‌عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی پیشرو در آسیا، ما به نیروی کار آماده برای رویارویی با چالش های آینده نیاز داریم که با مجموعه‌ای از استعدادهای ژرف و متنوع جهانی تکمیل می‌شود.

اجازه دهید تلاش هایمان را در دو بخش استراتژیمان برجسته کنم:

اول، گسترش یک بستر قوی بومی برای رشد استعدادها و دوم، جذب استعدادهای جهانی با کیفیت بالا.

MAS از نزدیک با مؤسسات مالی، مؤسسات آموزش عالی و سایر سازمان های دولتی برای گسترش پرورش استعدادهای محلی ما و ایجاد یک هسته قوی در سنگاپور همکاری می کند. بدیهی است استراتژی اصلی سنگاپور یک استراتژی«فقط سنگاپوری ها» نیست. رویکرد «فقط سنگاپوری ها» برای سنگاپور به عنوان یک مرکز مالی جهانی یک سم کشنده خواهد بود زیرا افراد محلی کافی برای پاسخگویی به نیازهای تخصصی رو به رشد موسسات مالی وجود ندارد. در عوض، ترویج ایده ایجاد یک هسته قوی سنگاپور در مورد ایجاد مهارت ها و قابلیت های خوب در نیروی کار محلی ما و تضمین فرصت های استخدام منصفانه است. این در مورد کمک به تجهیز آن ها برای انجام کارهای خوب و پیشرفت در حرفه است.

MAS تخمین می زند که بیش از 3000 شهروند سنگاپوری طی سال 2020 در نقش های ارشد در بخش مالی حضور داشته اند که نسبت به سال 2016 با بیش از 80 درصد رشد، جهش افزایش قابل توجهی داشته است.

در طول سال‌ها، MAS طرح‌های مختلفی را برای کمک به توسعه استعدادهای ورودی، حرفه‌ای، متخصص و رهبری در بخش مالی اجرا کرده است. اجازه دهید سه زمینه استعدادیابی محلی را که MAS به طور گسترده ای در آن زمینه ها فعال است را برجسته کنم:

*بهره گیری از فارغ التحصیلان پلی تکنیک

سالانه حدود 5 تا 6 هزار فارغ التحصیل پلی تکنیک وارد بازار کار می شوند. اما تنها 3 درصد از آن ها به بخش مالی می پیوندند. MAS و موسسات مالی می توانند برای هدایت این استعدادها بیشتر تلاش کنند. کیفیت فارغ التحصیلان پلی تکنیک ما بالا و هم تراز فارغ التحصیلان کالج از بسیاری از کشورهاست.

آموزش عملی و مهارت های فنی فارغ التحصیلان پلی تکنیک ما در طیف گسترده ای از نقش های بخش مالی از مدیریت ارتباط، بازاریابی محصول، داده ها و فناوری تا عملیات را در بر می گیرد.

«جی پی مورگان» یک برنامه کارآموزی یک ساله را برای فارغ التحصیلان پلی تکنیک اجرا می کند تا کار در نقش های شرکتی، عملیاتی، مالی و فناوری را در داخل کشور تجربه کنند.این برنامه در سال 2015 شروع شد و اکنون می توانیم نتایج قوی آن را شاهد باشیم.

بانک OCBC با همکاری Ngee Ann Polytechnic یک برنامه کارآموزی را طراحی کرده است. این برنامه به 20 دانش آموز فرصت داده است تا با نقش های فناوری در امور مالی آشنا شوند که منجر به استخدام آن ها در بانک خواهد شد.

این مثال‌ها نشان می‌دهد که با حمایت‌ها و برنامه‌های درست، فارغ‌التحصیلان پلی‌تکنیک می‌توانند در بخش مالی هم موفق شوند. ما به مؤسسات مالی بیشتری نیاز داریم تا همانند جی پی مورگان، OCBC و برخی دیگر عمل کنند.

* حرفه ای های میان دوره ای از سایر بخش ها؛

گروه دومی که ما به آن نگاه می کنیم، متخصصان میان دوره ای از سایر بخش ها هستند که مایلند به بخش مالی بپیوندند.

یکی از ابتکارات کلیدی ما، «برنامه جذب فناوری در امور مالی» است که نتایج امیدوارکننده ای را به دنبال داشته است.

90 درصد از داوطلبانی که 2019 و از مشاغل غیرفناوری ابراز علاقه کردند، این برنامه را پشت سر گذاشته اند و مشاغل فناوری خوبی را در مؤسسات مالی به عهده گرفتند و 530 نفر دیگر نیز در حال گذراندن این برنامه هستند.

من خوشحالم که بگویم IBF چهارمین دوره این برنامه را امسال با نزدیک به 700 مکان آموزشی راه اندازی می کند که دو برابر تعداد ارائه شده در سال گذشته است.IBF و WSG همچنین یک برنامه شتاب دهنده مدیریت ثروت جدید ((WMAP که  “We-MAP” تلفظ می شود، راه اندازی خواهند کرد.

WMAP متخصصین میان حرفه ای را با اشتیاق به مدیریت ارتباط با مشتری و علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در مدیریت ثروت را هدف قرار می دهد. این برنامه سه ماهه شامل آموزش ساختاریافته و در حین کار خواهد بود تا به شرکت کنندگان مهارت هایی برای مجوز گرفتن و استخدام در نقش های مدیریت روابط ارائه دهد.

 * سنگاپوری های خارج از کشور که در امور مالی و فناوری کار می کنند.

سومین گروه از استعدادهای محلی که می‌خواهیم از آن بهره ببریم، شبکه سنگاپوری‌های خارج از کشور است. سنگاپوری های خارج از کشور در امور مالی و فناوری در موقعیت خوبی قرار دارند تا در مرکز مالی بین المللی سنگاپور برتری پیدا کنند. آن ها درک کاملی از بازارهای خارج از کشور، شبکه های مفید و تجربه خوبی از کار در یک محیط بین فرهنگی دارند. در واقع، بسیاری از سنگاپورهای بازگشته به خوبی در حرفه خود پیشرفت کرده اند و توانسته اند نقش های رهبری را در اینجا به عهده گیرند.

من امیدوارم سنگاپوری‌های خارج از کشور با بازگشت به میهن از فرصت‌های بخش مالی پر جنب و جوش این کشور استفاده کنند و در شغل خود رشد بیشتری داشته باشند. در اینجا و در آسیا تفاوت ایجاد کنید. به همان اندازه که رشد هسته سنگاپور مهم است، باید به استقبال و پذیرش استعدادهای جهانی با کیفیت بالا ادامه دهیم.

در واقع، باز بودن دروازه های سنگاپور به روی استعدادهای جهانی برای رشد و موفقیت مرکز مالی ما بسیار حیاتی بوده است. اگر از استعدادهای سراسر جهان استقبال نمی‌کردیم، بخش مالی ما به جایگاهی که امروز در آن قرار دارد، نمی رسید. از آنجایی که ما قصد داریم به یک مرکز مالی بین‌المللی و پیچیده‌تر تبدیل ‌شویم که پیشرفت‌های فناوری و پایداری را دنبال می‌کند، باز بودن فضای کشور برای ما بسیار حیاتی‌تر خواهد بود.

تغییرات اخیر در سیاست های مجوز استخدام مانع دسترسی شرکت های سنگاپوری به استعدادهای مورد نیاز برای رشدشان نخواهد بود. هیچ سهمیه ای برای دارندگان گذرنامه استخدامی وجود ندارد. هدف از ارزیابی تکمیلی مجوز استخدام یا چارچوب COMPASS، کاهش پذیرش دارندگان مجوز استخدامی نیست بلکه هدف جذب استعدادهای جهانی با کیفیت بالا به روشی شفاف تر و انعطاف پذیرتر در سنگاپور را دنبال می کند.

MAS از نزدیک با شرکت های مالی همکاری خواهد کرد تا اطمینان یابد با وجود کمبودهای نیروی زبده در زمینه امور مالی، آن ها به استعدادهایی که برای رشد نیاز دارند، دسترسی خواهند داشت. ما همراه با وزارت نیروی انسانی، مجموعه‌ای از نشست ها و گفت‌وگوها را با گروه‌های مختلف صنعتی در بخش مالی به منظور تبیین چارچوب ها و پاسخگویی به سؤالات را برگزار می‌کنیم. مؤسسات مالی حتی کوچکترین نگرانی های خود در مورد این که چارچوب مجوز استخدام جدید چه تأثیری بر برنامه های توسعه آن خواهد داشت،  با MAS در میان می گذارند.

استقبال از استعدادهای جهانی یک انتخاب نیست، یک ضرورت است. بخش مالی به سرعت در حال رشد است و فرصت های شغلی بیشتری را برای  نیروی کار محلی کوچک ما ایجاد می کند. بازار کار ما اشباع نشده و سطح دستمزدها رو به افزایش است. اگر ما دروازه های صنعت مالی خود را به روی استعدادهای جهانی باز نکنیم، بخش مالی ما رقابت پذیری خود را از دست خواهد داد و رشد پایین تری را تجربه خواهد کرد.

نتیجه گیری

آینده خدمات مالی سنگاپور درخشان است. با وجود تمام چالش های پیش روی اقتصاد جهانی، آسیا همچنان پویاترین منطقه جهان از حیث رشد اقتصادی است و این نکته برای رشد مرکز مالی ما بسیار نویدبخش خواهد بود.

فناوری های نوین صنعت خدمات مالی را متحول می‌کند. برتری چشمگیر سنگاپور در فناوری، بخش مالی را به خوبی برای آینده تجهیز می‌کند. پایداری به عنوان یک حوزه مهم به طور فزاینده ای در حال ظهور است. بخش مالی سنگاپور می تواند نقشی کلیدی در تسهیل گذار آسیا به سمت آینده کم کربن ایفا کند.

افراد و استعدادها عوامل کلیدی خواهند بود که تعیین می کنند مرکز مالی سنگاپور تا چه اندازه از این فرصت ها استفاده خواهد کرد. ما باید برای رشد بی‌امان مرکز مالی سنگاپور تلاشی بی وقفه داشته باشیم و به طور مستمر استعدادهای محلی خود را ارتقا دهیم تا هدایت و راهبری مشاغل جدید هیجان‌انگیز آینده را بر عهده بگیرند.

مرکز مالی سنگاپور باید همچنان به استقبال و پذیرش افراد با استعداد از سراسر جهان ادامه دهد تا درخشندگی، پویایی و سرزندگی را همچنان تجربه نماید.

منبع : روند اقتصادی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ج+م ارسالی در

      سلام ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ :جهان درصلح آرامش برای فرزندان آینده جهان باطبیعتی سالم شاید بهتر 🙏 🌎 ☀️

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه