ارسال به دیگران پرینت

طالبان از همه کشورهای جهان درخواست کمک کرد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از همه کشورهای جهان درخواست کمک به افغانستان کرد.

طالبان از همه کشورهای جهان درخواست کمک کرد

 «محمد نعیم وردک»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفتگویی از همه کشورهای جهان درخواست کمک کرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفتگو با یک رسانه ترکیه‌ای گفت: از تمام کشورها به ویژه ترکیه برای افغانستان و مردم آن درخواست کمک می‌کنیم. ترکیه کشور مهمی است و مردم آن نیز مسلمان و برادر هستند و با این کشور روابط تاریخی، اجتماعی و فرهنگی داریم. قصد گسترش روابط با ترکیه را داریم و طالبان با این کشور در تماس است.

وردک درباره نیاز افغانستان به حمایت ترکیه نیز گفت: خواهان حمایت ترکیه هستیم. مردم‌مان ۴۰ سال است دچار جنگ هستند و نیاز به کمک دارند. از تمام کشورهای جهان به ویژه ترکیه برای افغانستان و مردم آن خواستار کمک هستیم.

سخنگوی طالبان با بیان اینکه بزرگترین مشکل افغانستان جنگ است، افزود: به دلیل جنگ در همه جنبه‌های زندگی اختلال ایجاد می‌شود، اما ما موفق شده‌ایم به این جنگ که ۲۰ سال بر مردم ما تحمیل شده است پایان دهیم. رؤیای همه افراد ما این بود که یک روز بدون جنگ را ببینند.

این عضو ارشد طالبان همچنین درباره حقوق زنان در افغانستان اظهار داشت: ما وابسته به حقوق زنان هستیم. زنان حق آموزش، اشتغال، مالکیت و انتخاب زندگی خود را دارند. از این جهت خیال همه راحت باشد. اما ما نمی‌گوییم که وضعیت در یکی دو روز بهتر می‌شود. ما فقط می‌خواهیم فرصت حل مشکلات به ما داده شود.

سخنگوی طالبان علاوه بر این تاکید کرد که این گروه بدنبال آن است که مشکلات افغانستان را از طریق گفت‌وگو حل کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه