ارسال به دیگران پرینت

پرسش جمهوری‌خواهان از بلینکن درباره آزادسازی دارایی‌های ایران

سه نماینده جمهوریخوه مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی هایی بلوکه شده ایران نزد موسسات مالی کره جنوبی از آنتونی بیلکن وزیرامورخارجه آمریکا پرسش کردند.


پرسش جمهوری‌خواهان از بلینکن درباره آزادسازی دارایی‌های ایران

«برایان استیل»  (Bryan Steil)،  «گِرِگ استوب» (Greg Steube) و «جیم بنکس»(Jim Banks) سه نماینده جمهوریخواه به ترتیب از ایالت های  «ویسکانسین» ، «فلوریدا» و «ایندیانا» با ارسال و امضای نامه ای خطاب به وزیر امورخارجه آمریکا احتمال دست داشتن واشنگتن در آزادی سازی دارایی های بلوکه شده ایران نزد بانک های کره جنوبی پنج پرسش مطرح کردند.

بنابراین گزارش، استیل نماینده ایالت ویسکانسین در وبگاه مختص به خود در مجلس نمایندگان نوشت: بنظر می رسد دولت بایدن از روزنه ای برای معامله با ایران استفاده کرده باشد،  پرسش  مستقیم ؛ «بلی» یا «خیر» از دولت بایدن دارم که آیا در تسهیل انتقال دارایی های مسدود شده ایران از سوی کره جنوبی نقش داشته است، و اگر این طور بوده اعضای کنگره و مردم آمریکا باید از این موضوع مطلع شوند.

استوب نماینده ایالت فلوریدا نیز نوشته است: باردیگر می خواهم ادعای وزیرامورخارجه آمریکا دراین خصوص که آمریکا نقشی در آزادسازی یک میلیارد دلاری از پول های ایران در کره جنوبی نداشته است را بشنوم و از این انکار مجدد مطمئن شوم.

بنکس نماینده ایالت ایندیانا نیز خواستار شفاف سازی دولت بایدن دراین مورد شد.

در نامه ای که این سه نماینده جمهوریخواه دراین باره به وزیر امورخارجه نوشته و آن را امضا کرده اند ، این پرسش مطرح شده ،"آیا دولت آمریکا  ناظر انتقال یک میلیارد دلار از دارایی های ایران از بانک های کره جنوبی بوده است، که انتقال چه بصورت  مسقیم و یا غیر مستقیم و از مجرای سوئیس صورت گرفته درحالی که تحریم ها علیه ایران پابرجاست، اگر نه، چرا؟"

پرسش دوم این سه نماینده جمهوریخواه: "آیا وزارت خارجه و وزارت خزانه دارایی آمریکا از هرگونه تلاش و اقدامی برای دسترسی ایران به دارایی های خود نزد نهادهای مالی واقع در کره جنوبی مطلع  بوده و اطلاع داشته که این انتقال و دسترسی بصورت مستقیم و یا ازطریق مجرای سوئیس صورت گرفته است؟

پرسش سوم: آیا گفت و گویی دراین خصوص بین دولت آمریکا و کره جنوبی صورت گرفته که ایران بتواند دارایی های بلوکه شده خود نزد نهادهای مالی کره جنوبی دسترسی داشته باشد؟

در پرسش چهارم این سه نمایده آمده از وزیر خارجه آمریکا آمده است: آیا وزارت خارجه آمریکا تمایلی به دادن اجازه به ایران برای استفاده از دارایی های بلوکه شده خود نزد نهادهای مالی کره جنوبی داشته است، پیش از آنکه ایران به توافق هسته ای بازگردد؟

پرسش پنجم: آیا وزارت خارجه  و یا وزارت خزانه داری آمریکا اقدامی برای ندادن اجازه برای دسترسی ایران به دارایی های بلوکه شده نزد نهادهای مالی کره جنوبی و یا از طریق مجرای سوئیس، پیش از آنکه ایران به برجام بازگردد،  به عمل آورده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه